HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Szekrények

2012.06.12. 16:42 Tilinger Ádám

Nemrég végre nekiveselkedtünk a hetek óta a nappaliban csomagolva álló hálószobaszekrényünk összeeszkábálásához (ennyi idő kellett, hogy kipihenjem a becipelésüket - bár adtak egy kisteherautót, hogy hazavigyük, az autóval sajnos nem tudtam a lakásban megállni). A hatalmas doboz nem IKEA termék, iszonyú nehéz tömör tölgyfa ajtókkal. És sajnos kevésbé profi zsanérokkal.

Amellett, hogy megizzadtunk az elemek emelgetésében, nekem a tenyeremen még lett egy kis vízhólyag is a százegy csavar behajtásától (ebből harminchat facsavart a kemény tölgyfaajtókba). Egy este és egy reggel ment rá:

szekereny.png

Klassz, masszív doboz lett. Bár a belseje a szekrényenkénti két polccal és egy akasztórúddal még elég üres, így ebbe még vásárolnunk kell berendezést (minden bizonnyal IKEA-ból). Sajnos a zsanérok nem olyan profik, mint a konyha ajtajaiban, egyet tönkre is vágtam azzal, hogy az egyik kis állítocsavarját túl kicsavartam.

És ha már zsanérok, akkor befejeztük a konyhaszekrényeket is. Ugyanis egy még hiányzott. A csap alá kihúzható fiókot terveztünk, az azonban a kis vízmelegítőtől pont nem fért be. Így ehelyett nyitható ajtót akartunk odarakni. Na ezzel volt egy kis herce-hurca.

Bementünk az IKEÁba, ahol liderült, hogy egy új ajtó nagyjából 50 euró lenne. Kicsit sokalltuk, úgyhogy bőszen, de elhamarkodottan azt mondtam, hogy majd én kifúrom a már meglévő ajtóra a zsanér hengeres mintáját, és használjuk azt. Niki nem bízott ennyire a barkácsképességeimben, így felhívtuk az asztalosokat, akik a szekrények falra pakolásában segédkeztek. Ők elvállalták 20 euróért, bár érezhetően vonakodva. No, aztán hetekig nem válaszoltak, így végül Niki is azt sürgette már, hogy próbáljam meg én. Megtettem.

zsaner2.png

A fúrót esztergaként használva kimartuk a pontosan megfelelő méretű hengereket. Először pár lyukat fúrtam, a kijelölt kör mentén, majd a mélyedésbe tolt fúrófejet oldalra mozgatva kimetszettük a zsanér helyeit (a másodiknál még gyorsabban is, mivel ott már mertem egyből a nagyobb fejjel dolgozni), amibe a zsanérok végül klasszul belepattantak. Nem akartam csavarozni, így figyelnem kellett, hogy ne csináljak túl széles mélyedést, meg tudja fogni majd a szétfeszülő fej.

furok1.png

És működött! Megspóróltunk pár eurót egy kis klassz közös barkácskodással. Én élveztem.

Szólj hozzá!

Címkék: magánélet kreatívkodás háztáj

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr864582565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása