HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Kalandozásaim Britannibán - a hamis próféta

2012.08.22. 05:00 Tilinger Ádám

ultima6t.pngAz ötödik résztől kezdve minden PC-s Ultima játékkal játszottam egy kicsit. Tény hogy az ötödikkel és hatodikkal szinte semmit, és a többivel is csak pár órácskát, de elindítottam őket. Csak a Looking Glass két Underworld játékával töltöttem több időt, és végigjátszani ebből is csak az elsőt sikerült. Bár nem merültem el konkrétan a játékokban, meglehetősen sokat olvasgattam róluk. A történet és a játékmechanika alapján az Age of Enlightment trilógia a kedvencemmé vált.

Mostanában újból feltámadt bennem a CRPG írási vágy. Jönnek az ötletek, hogy mit hogyan lenne klassz csinálni, és bár pillanatnyilag nincs erőm belefogni mégis azzal hitegetem magam, hogy majd valamikor a távoli jövőben nekiállok. Érdekes módon ilyenkor álmaim RPG-jének alapja vagy az Ultima VI, vagy az Ultima Underworld.

Ezek után úgy gondolotam, hogy nem hagyhatom ennyire játszatlanul az Ultima IV-t sem, így a hétvégén hosszú szünet után újra átléptem a holdkapun Britanniába.

Ahol azóta el is töltöttem pár órát. És rettentően élvezem.

ultima6s2.png

Ez első percek a kezelés kiismerésével teltek. Kézikönyvem nincs, és bár az irányítás nem bonyolult (a Dwarf Fortress után már minden pofonegyszerűen intuitívnek tűnik), szükség van arra a pár percre, hogy az ember (vagy csak én) belerázódjon a dologba. Az elsőre kicsit suta tárgykezelést megszokva minden egészen gördülékennyé válik.

És akkor elkezdhettem felfedezni a még mai szemmel is egész nagy játékvilágot. Teljesen más játékélményt kaptam, mint a modernkori szerepjátékokban (bár itt kicsit le vagyok maradva, az utoljára a Dragon Age-el játszottam). Nem eszetlen szörnymészárlás, inkább kalandozás egy egész hihetően felépített fantáziavilágban. Valahogy úgy hasonul ez a modern játékokhoz, mint a Gyűrűk Ura könyvek a mai látványos akciófilmekhez. Be kell vallanom, hogy az első egy-fél órában nagyon hiányzott, hogy alig van kit elpáholni, de aztán egyszer csak ráéreztem az ízére.

Nagyon tetszik, hogy próbáltak egy működőképesnek tűnő gazdaságot felépíteni földmunkásokkat, molnárokkal, pékekkel, szabókkal és egyéb mesterekkel. Az árusokra itt nem tukmálhatjuk rá a gargoylok halott testéről eltulajdonított ezer bunkósbotot, mert egyszerűen nincs szükségük rá. Nincs az az érzés, mint hogy a szereplőket csak azért szórták bele, hogy engem ellássanak minden szükségessel. Bár nem tökéletes, mégis valószerű a maga bájos módján.

ultima6s3.png

Jó ez a nosztalgikus beírós módszer a beszélgetéseknél is. Szuper, hogy mindenkivel el lehet beszélgetni kicsit, és még ha nem is aknázták ki igazán az ebben rejlő lehetőségeket (szuper lett volna, hogyha az eseményknek megfelelően változik a mondandójuk) mégis színessé teszik lakóik a településeket.

Nem emlékszem, hogy ezelőtt találkoztam volna-e olyan CRPG-vel, amiben a varázslatokhoz kell fiziakai komponens is. Itt igen, és ez a rendszer szerintem nagyszerűen működik. Eleinte zavart, hogy a varázskönyvet minden bűbájhoz kézben kell tartanom, de most már ez is tetszik.

ultima6s1.png

Sajnos a történetről már olvastam egyet s mást, így már az elején fura érzés a szent helyek felszabadítása, de ezen elég gyorsan túltettem magam: "Én csak arra sétáltam, rámtámadtak, úgyhogy védekeztem." A pár óra játék után még igencsak a elején járok, két megtisztított kőkörrel, de remélem lesz alkalmam folytatni.

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr694721330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása