A HTC-t letudva a héten játszottam egy-két gyors játékot az új kockás-jelölős mechanikát tesztelendő. Jobbkéz balkéz ellen. Az öt tesztjáték alatt kicsit farigcsáltam a rendszeren, jelenleg így áll a csontig leegyszerűsített szabály:
notingham_test_0130526.pdf (90KB)
Tesztcsapatok
Csapat A: 2x lovag
Csapat B: 3x íjász, 1x zsoldos
Küldetés
A tanya közepén egy hatalmas katica, ezt kell megszereznie az erdőből előbújó zsiványoknak, majd visszajutni vele az erdőbe. A lovagok célja ezt megakadályozni.
Ha egy egység talpkontaktusba ketül a katicával, akkor felveheti. A figura, aki a katicát cipeli nem mozoghatja le a 4"-es mozgását aktiválás után.
Tapasztalatok
Mivel magam ellen játszottam, ezért nehéz volt fifikás stratégiát kitalálni: az ellenfelem olvasott a gondolataimban. A lovagok nehézvértje igen hatékony védelemnek tűnik, az íjászok szinte semmit nem tudtak ellenük tenni. Az első pár játékban simán nyertek a lovagok, aztán sikerült megszorongatni őket.
Egész működőképes a rendszer, bár a távharc (lehet, hogy csak a lovagok páncélja miatt) túl hatástalannak és lassúnak tűnik a célzás-lövés-töltés akciósorozattal. További teszteket igényel páncélozatlan ellenféllel szemben.
Volt néhány klassz meleg helyzet, a fáradás szimulálása az ottmaradó kockákkal szerintem szuperül működik. Pörgős is volt ennyi figurával még, bár a játék elején két körig csak a zsiványok aktiváltak, a végén pedig (mikorra egyetlen íjász - egyetlen aktivációs kocka - maradt) az egyetlen kockájukkal méginkább csökkent az esélye egy normális lövésnek.
Ha esetleg valakinek van kedve kipróbálni a szabályokat, akkor kérem tegye! Örömmel fogadok bármilyen tapasztalatot, véleményt.
Az újabb játékok alapján a távharc páncélozatlan célpontok ellen is csak mérsékelten hatásos, azt hiszem, hogy legalább a töltés akciót ki kellene hagyni. Kiegyensúlyozottabb csapatokkal (lovag+zsoldos+íjász vs. lovag+2xíjász) a játék is izgalmasabbá vált egyébként. Már sikerült kicsit elmozdítani a katicát...
Utolsó kommentek