HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Puszedli és Heloise keblei (Második tesztjátékok)

2013.06.05. 23:27 Tilinger Ádám

Robog tovább az egyszemélyes tesztelés, formálódik a szabálykönyv. Bekerült az első tesztküldetés is a könyvbe (óriás katica helyett immár malaccal). Öt-hat kicsit nagyobb (8-11 kockás) játékot játszottam vele, és itt már néha igen komoly vérfürdő alakult ki (még nincs szabály a játék megnyerésére a feladáson kívül, így utolsó emberig harcoltunk). Klassz volt a kiütött ellenfeleken bukdácsoló figurákat látni.

bloodbath.jpg

Kezdtem itt-ott fűszerezni változatosabb fegyverekkel/képességekkel a csapatot, és így már sokkal izgalmasabb volt. Az erősebb fegyverek miatt a páncélozott figurák már messze nem sebezhetetlenek, de nem válik olyan feleslegessé a vért, mint mondjuk a Mordheim-ben. Földre került páncélozott lovag viszont komoly veszélyben lehet, főleg, ha egy kicsit fáradt is már. Volt, hogy szegény nem bírt már felkelni, és az eredménytelen próbálkozások egyre inkább kimerítették. Mókás helyzet.

A következő csapatokkal teszteltem:

Kétujjú Brogan (zsiványvezér) - Ke4 Kö4 Tá4, bandavezér, hős, hárítás, fegyverhasználat íj, íj kard
Bertram testvér (szerzetes) - Ke2 Kö3 Tá1, hős, ellenálló, íj, buzogány
Algernon testvér (szerzetes) - Ke2 Kö3 Tá1, hős, elenálló, lökés, 2xbuzogány
Maurice, Vernon, Darcy, Fraser és Seymour (5 zsivány) - Ke3 Kö2 Tá3, gyorslövő, íj, kés

Baldwin de Bayoux (lovag) - Ke4 Kö4 Tá2, bandavezér, hős, nehézvért kiképzés, fegyverhasználat kard, kard, buzogány, nehézvért
Rainalt du Bessin (lovag) - Ke4 Kö4 Tá2, hős, parancs, nehézvért kiképzés, kard, pöröly, nehézvért
Boemund és Hasculf (2 billman) - Ke3 Kö3 Tá2, alabárd, pajzs, könnyűvért
Fulbert és Turstin (2 íjász) - Ke3 Kö2 Tá3, fegyverhasználat íj, íj, kés

A képességek sokat dobnak a használhatóságon, bár mondjuk a Lökés akciót még egyszer sem használtam (buzogányos figurának adtam, oda pedig talán felesleges). Elhagytam a töltés akciót, és itt-ott módosítottam, finomhangoltam értékeket, néhány túl erős dolgot sikerült elfogadhatóan táposra csökkenteni, de biztosan van még pár durva kombináció - ilyenekkel még nem kísérleteztem.

x.jpg

Pár játék után ki akartam próbálni egy új küldetést, így össze is dobtam egy menekülős/szabadítós történetet. Az első menetben Baldwinnal próbáltam kitörni, a zsiványok össztüzében. Az összes aktivációt a lovagra költöttem, így a nyílvesszőáradatban sikerült az első körben majdnem elérnie a (csak 2' hosszú) pálya szélét. Pár lépésre a meneküléstől egy jól irányzott lövéstől a földre rogyott, és a nagy futástól (négy-öt kötött kocka) nem maradt ereje felállni. Ott azonban már várták a társai, akik felsegítették, és így megmenekült a második körben. Jó kis rohanás volt!

Ezután kicsit módosítottam a mozgás szabályt, mert a 4" mozgás minden akciónál tönkre vágja a menekülős küldetéseket. Ez sok kockánál ugyanis azt eredményezné, hogy egy kör alatt körbefuthatja valaki az egész asztalt (10 kocka x 4" = 40" + futás). Így (az új tesztnél) már csak az asztal feléig tudott elfutni szegény lovag, ahol aztán beérték, és legyűrték a zsiványok, de a felmentésül érkező csapata végül kimentette harcképtelen testét. Tetszik, hogy a küldetésben meg lehet kockáztatni a kirohanást, ahelyett, hogy a felmentőket megvárnám; viszont ezesetben számolni kell a bandavezér sebesülésével.

runbaldwinrun.jpg

Kicsit gatyába ráztam a szabályok külcsínyét is, néhány szövegrészt átvettem az előző, besorolásos változatból. Irodalmi vénám nincs (sajnos a magyarom is egyre gyengébb), így a hangulatkeltőként beszúrt történetek elég bugyuták lehetnek, de annyi baj legyen! A térképek fényképekről átrajzolását viszont élveztem. Íme, a jelenlegi változat:

0603.png notingham_v0130603.pdf (534KB)

Ma beledolgozok egy kis pszichológiát (pánik) és ezzel az általános győzelmi feltételeket is. Az ötlet már megvan.

3 komment

Címkék: nottingham

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr195345118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

László Juhász 2013.06.06. 00:23:00

Jó nézni a rendszer alakulását. Majd ha lesz szabálykönyv, át is dobhatod, és ha erre jársz, szívesen tesztelek. Sok sikert!

Tilinger Ádám 2013.06.10. 20:13:00

@László Juhász: Köszönöm, és bizony szavadon foglak majd! Te egyébként haladsz az UniWar-ral?

László Juhász 2013.06.21. 20:04:46

@Tilinger Ádám: Hát, annak megvan egy tesztelhető verziója papírból, csak a tesztek leálltak munka, és warhammer miatt, de jól félre van téve, és majd ha újra lesznek üres perceim, előveszem:)
süti beállítások módosítása