HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Az SCI kaland kezdete

2013.10.28. 12:00 Tilinger Ádám

Hétvégén elszántan nekiveselkedtem ennek a projektnek is. Nem volt egy sima menet. Rövid keresgélés után két tool-t találtam SCI játékok fejlesztéséhez, az SCI Studio-t és az SCI Companion-t. Az előbbihez van egy-két tutorial, pár percnyi próbálgatás után kicsit stabilabbnak is tűnt. Mégsem ezt válsztottam.

Az SCI játékok kétféle grafikai elemet használnak. A háttereket vektor-ábrákként tárolja (akkoriban - a nyolcvanas évek végén - negyven-ötven darab 320x190 pixeles kép túlságosan nagy tárhelyet igényelt volna), a szereplőket és egyéb kissebb díszletelemeket pixelrajzokként. A vektros ábrák egyedi formátumot használnak, ehhez mindkét tool szolgáltat szerkesztőt. Itt döntöttem a Companion mellett, neki sokkal kiforrottabb a rajzolója (a Studio például csak az utolsó parancsot engedi törölni!). A tutorialok hiánya nem volt olyan vészes, a scriptek ugyanazok, mint a Studioban (az ottani tutorialok tehát a Companionban is használhatók voltak), a szerkesztők pedig elegendően intuitívak.

Mivel egy halovány tervem volt már, ezért egyből neki is álltam implementálni. A(z első) háttér megrajzolásával és beállításával kezdtem.

A viskó gyors skiccelése után beraktam tracing image-nek egy (Paint Shop Pro 6-ban) pixelezett verzióját, és megkezdtem manuálisan vektorizálni (az automata vektorizálója pixel perfekt, de nagyon brute-force). Így sikerült az első verzió:
final1_old.png

Szerettem volna napszakokat, ezért elkezdtem játszani a palettával. A tool-lal minden képhez négy palettát lehet definiálni - ezek egyenként 48 "színt" tartalmaznak. "Színt", mert ugye igazából 16 színű EGA módban vagyunk, a többi "szín" dither-elt minta. Nos, a "játék" a palettával gyorsan frusztráló szenvedésbe csapott át, miután egyes színek nem változtak meg, hiába változtattam meg őket.

Úgyhogy fogtam magam, és előről kezdtem az egész rajzot. Amúgy sem tetszett igazán. Kicsit átgondoltabb módszerrel sikerült is egy - szerintem - sokkal szebb verziót összedobni:

final1.png

Mai szemmel kicsit sok a dithering, de a nyolcvanas évek katódsugárcsöves monitorain ez szépen szétkenődött.

Sajnos a paletta problémák itt is előjöttek, így az SCI fórumhoz fordultam. Sajnos nem ott sem kaptam megoldást, de közben kifundáltam (majd egy napra rá megtaláltam a halep-jében is - nagyon eldugva): ha egyesével állítok színeket, akkor azok befagynak - mindig a nullás palettáról rajzolja ki őket. Ezután a "write entire palette" opcióval szerkeszve őket sikerült is végre működésre bírni:

final1_.PNG

final1_dark.PNG

Így aztán tegnap elkezdtem kódolni. Bár már az első helyszín kirajzoltatása is problémába ütközött, szép lassan sikerült kisebb sikereket elérnem. A hátterek "control" képével már egész jól bánok, egy-két klassz logikát is sikerült beleírni.

Helyenként klasszul lehet haladni, de sajnos nincs semmi "command reference", rendes leírás a script-nyelvéhez, ezért leginkább példaprogramokból kell kihámozni a tudást. Csak sajnos ilyen példaprogramokból kevés van. Azonban még élvezem, ez az ismerkedős fázis kellemes agytorna.

A héten szeretném az első szobát (a tervezett ötből) teljesen működőképessé tenni. Ha ilyen jól haladok, akkor ennek semmi akadálya.

sci_quest.png

Niki első reakciója, mikor meglátta a tesztelés közben otthagyott játékot: Egy alsónadrágos hapsi van a monitorodon!?

Szólj hozzá!

Címkék: pixel számítógépes játékok kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr695598276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása