HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

ASCII RPG

2013.12.02. 21:43 Tilinger Ádám

Az egyhetes steyri kiruccanás félig-meddig sikeres volt a kalandjáték szempontjából. Bár tartalmilag nem haladtam, semmi újat nem kódoltam bele (apró javításoktól eltekintve), a kód mégis sokat változott. A négyszer egy-két órát arra használtam, hogy áttekinthetőbbé és jobban struktúrálttá tegyem a kódot. Decentralizáltam a vezérlést, mostantól minden objektum maga intézi a hozzá tartozó eseményeket. Közben persze jópár kellemetlen buktatóba belefutottam, de végül egy kivételével minden megoldódott.

Az egyetlen probléma jelenleg, hogy a fejlesztőfelület a "text resource"-okat nagyon instabilan használja. Arra elég hamar rájöttem, hogy ezek a szöveges forrásfájlok nem szeretik, ha ugyanazt a szöveget kétszer akarom eltárolni, de még ezt elkerülve is néha eltűnnek egyes sorok. Jelenleg minden szöveget egy külön file-ban is tárolok, hogy könnyebb legyen javítani az esetleges sérüléseket.

Egy kollégával együtt voltunk megrendelőnél dolgozni, és az egyik vacsoránál szóba kerültek a játékok, amiket fejlesztünk/fejlesztettünk. Lelkesen mesélt az első komolyabb játékáról. amit még egy egyetemi projektként írt. Karakteres képernyős szerepjáték volt, a beszámoló alapján meglehetősen korlátozott lehetőségekkel.

Kedvet kaptam kipróbálni magam ilyen mockupokban, így mikor hazaértem gyorsan le is töltöttem egy ascii rajzolót, és összeeszkábáltam pár változatot egy képzeletbeli Baldurs Gate remakeről (ha már úgyis éppen most jött ki Baldurs Gate II enhanced edition). Íme:

bg_classic_upd.PNG

bg_color_blacked.PNG

bg_color.PNG

Az ASCII Paint-hez sajnos nem volt megfelelő karakterkészlet, így - meglehetősen macerás módon - magam készítettem egyet. Félkész, ékezetes betűtípusok nélküli még (ezekre nem volt szükségem, és lusta vagyok), de ki tudja, talán valakinek még hasznára lesz:

cga8x12mod-inrow.png

A kolléga egyébként annyira belejött a nosztalgiázásba, hogy végül úgy döntött, hogy nekiáll újból egy hasonló játéknak. Mivel azonban a WPF-be nem tudta becsempészni a console application karaktereket, ezért képekként tervezia a krakterek beillesztegetését. Arra kért, hogy csináljak neki egy ilyen tileset-et. Erre azt válaszoltam, hogy akkor már fölösleges ragaszkodni ahhoz a karakterkészlethez, és odadtam a Wilderness Campaign Remake-hez összetákolt tileset-emet. Egész pofásak, és könnyű új elemeket rajzolni, ha szükség van rá. Kíváncsian várom, hogy ő mennyire tart ki egy projekt mellett.

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr585657488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása