HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Terepszemle

2013.12.28. 12:00 Tilinger Ádám

Még az előző bejegyzésemmel egyidőben lőttem néhány új fotót a korábban elkészült és az azóta gyártott tereptárgyakról, de a Karácsony forgatagában nem jutott alkalmam bejegyzést is írni róluk.

A ház/kút/asztal trió után nekiálltam két sátornak is. Ezek már múlt keddre el is készültek, így az aznap esti Spielerabend-en már be is vetettük (erről az első több játékossal játszott tesztjátékról is nemsokára összeírok egy bejegyzést, csak a fotókat várom még a kollégától).

tent_red.png

Az elkészítés menete a következő volt: a sátor palástját vékonyabb kartonpapírból kivágtam, megfelelő formára hajtottam, majd egy CD-tokból kivágott talpra ragasztottam. A hajtásoknál méretre vágott fogvájóból oszlopokat ragasztottam a palást belsejére, a levágott darabokból pedig kis cövekeket a sátor csúcsai közelébe a talajba. Ezután cérnával kötöttem össze a cövekeket és az oszlopok tetejét, ezzel a struktúrával el is készültem. Sajnos mikor átkentem az egészet PVA-val, a papírfal kissé megroggyant, így a kötelek nem feszesek. Kivágtam a tető palástját is, majd ezt is meghajtottam, ragasztottam, a tetején át egy fogvájó végét szúrtam, majd egy kis papírzászlóval fejeztem be. Festés, talpalás után kész is.

tent_blue.png

tent_red_up.png

A száradási időben álltam neki egy új asztalnak is, plusz néhány padnak és sámlinak. Itt használtam először az előző bejegyzésben is leírt fafelületmegmunkálást.

accesories.png

Ez a fajta fa annyira megtetszett, hogy szerettem volna valami nagyobbon is kipróbálni. Kis keresgélés után meg is találtam a megfelelőt: a bitófa nem maradhat ki egy Robin Hood játékból. Hipp-hopp össze is ragasztottam pár csík papírból egyet:

gallows.png

Mindenféle komoly előzetes terv nélkül csináltam, így meg is lepődtem, hogy minden passzolt végül (egy rövid ideig még azzal a gondolattal is kacérkodtam, hogy a csapóajtót működőre csinálom). Egyedül a festéssel nem vagyok megelégedve. Az első pár réteg snakebite leather/beast brown után bemostam fekete bemosóval, ami kellemes öreg fatákolmány hangulatot adott az egésznek, de nekem előtte jobban tetszett.

gallows2.png

Ezzel párhuzamosan két kis szakasz fonott kerítést is építettem. Faléces kerítésem már van (Warhammer méretben), de rövid kutatásommal arra jutottam, hogy a XII-XIII. századi Angliában elterjedtebb folt a vesszőkből fonott.

fence.png

Az elkészítése menete leírva pofonegyszerű: néhány (enyhén faragott) fogvájódarabot oszlopként függőlegesen egy talpra ragasztottam, majd vékony kartoncsíkokkal kígyóztam be őket: a legszélső oszlopra ragasztottam a végüket, és szépen sorban átfontam az többin. Gyakorlatban nem volt ilyen könnyű, mert már az oszlopok is nehezen ragadtak a CD-tok talpakra, de kis gyakorlás után egész jól ment minden. A PVA-val lekenés néhány helyen úgy összemosta a szálakat, hogy már nem is látszik a választóvonal, ezen még lehetne javítani, esetleg majd a későbbieknél itt-ott hozzáragasztok egy-két extra szálat.

fence2.png

Végül pedig itt van néhány kép a legutóbbi tereptárgyakról. Most kint fényképeztem, úgyhogy nem sárga, hanem kék lett minden. Fogjuk most arra, hogy kapkodnom kellett, ezért nem volt időm rendesen beállítani a gépet (és ne arra, hogy nem tudok fényképezni).

house.png

well.png

table.png

 

3 komment

Címkék: tereptárgyak kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr595714317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.12.29. 08:25:51

Tetszik!

És kíváncsian várom a battle reportot is. :)

Vihar Hun 2014.01.06. 08:29:16

Nagyon pofás ez a fonott kerítés is! Csak így tovább!
süti beállítások módosítása