HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

...egy hónap múltán

2014.03.17. 21:14 Tilinger Ádám

Régen jártam már erre.

A legutolsó bejegyzésben kitűzött pontokot sikerült időre teljesítenem, de aztán azon a fronton semmi nem haladt tovább. A ragasztózás meglett, és egy kis festés is: a tyúkólat kifestettem.

A rá következő hétre elkapott a programozhatnék. A munkahelyen kaptam egy projektet, amin egyedül dolgozhattam, és nagyon élveztem. Annyira, hogy egy-két év C# programozás után elég tapasztaltnak éreztem magam, hogy valami korábbi játékötletemet is elkezdjek megvalósítani.

Nekálltam tehát a legnagyszabásúbbnak.

Egy hétig klasszul ment minden, esténként egy-két órát kódolva ücsörögtem a képernyő előtt. Szépen haladtam, az alapvető interface-eket létrehoztam, néhány konkrét osztályt is implementáltam, a harmadik napra már lehtett őzeket kergetni a nagy kietlen mezőn. Jeleneleg kicsit puritánabb megjelenéssel:

test2.PNG

valami ilyesmi lenne a cél...

test1.PNG

(vagy ilyesmi, a ritkásabb fű átláthatóbb, de sötétebb)

Ez elsőre talán nem hangzik soknak, de az egész alá egy szép, összetett rendszert tettem. A mozgás sebessége például az élőlény végtagjainak (külön osztály az élőlény osztályon belül) állapotától, fáradtságtól, a mozgás módjától is függenek.

sshot1.PNG

...és ennyi van meg

Egy hét után kezdett csökkenni a lelkesedés, és egyéb hobbik kerültek előtérbe. Újra megyünk a vaddisznókkal HTC-re, úgyhogy Warhammer sereglistázással telt egy kis idő, nekiálltam festeni is pár figurát, hogy teljesen festett sereggel menjek (természetesen nem jutottam sokra), emellett a kollégákkal két hete elkezdtünk Magic the Gathering-ezni is egy kicsit.

Mindezeken felül eljutottam odáig, hogy további konkrét osztályok implementálásához szükség lenne már a konkrét tartalomra is, ami egy egy héttel ezelőtti Bianka-sétáltatásig nem volt meg. Most már megvan, így hétvégén elővettem újra a kódot, mert jött egy klassz ötletem, hogy pár metódust statikus "Util"-osztályokba helyezek. Meg is írtam egyet, aztán amikor be akartam fűzni a kódba kiderült, hogy eredetileg is így csináltam.

Ez kicsit kedvem szegte. De a programozástól nem vette el a kedvem. Tegnap ugyanis belevágtam egy másik korább tervezgetett projektembe. A grafikus motort egy az egyben átvehettem, és a világmodell is nagyjából egy leegyszerűsített változata a másiknak.

mock1.PNG

itt még nem tartok

Mindehez az XNA-t használom, amivel majdnem teljesen meg vagyok elégedve. Pofonegyszerű az egész, villámgyorsan lehet vele játékot írni. Az egyetlen kifogásom, hogy nem lehet 320*200/320*240-es felbontású teljes képernyős nézetre váltani.

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr295865807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása