HTML

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Varga Matein: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Varga Matein: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Duplo Tragacsrally

2015.01.05. 22:52 Tilinger Ádám

A karácsonyi futkosás miatt természetesen az év végi Nottingham fejlesztés-/építésmaraton elmaradt. Mivel az utóbbi hetekben nem volt hozzáférésem se a szabálykönyvem munkaváltozatához, se az épülő tereptárgyakhoz, így a tavaly év elején kitűzött célokat 37,5%-ban teljesítettem csak. Nem valami szép eredmény.

Szülőket látogattunk, ami kényelmes, mert Biankára más is tud figyelni, de számomra néha frusztráló egy picit, hogy nehezebben tudom kiélni a csinálhatnékomat. Elterveztem az androidos szerepjátékom karaktergeneráló részét (a MegaTraveller klassz rendszerére alapozva) és a Wilderness Campaign-em "encounter"-jeit is tervezgettem, de nem tudtam semmit leírni, nem tudtam rajzolgatni vagy barkácsolni.

Veszprémben 7 Wonders-eztünk öcsémékkel, Szombathelyen Kalaha meccseket játszottunk. Rámjött megint a társasjáték hangulat, így nem csoda, hogy Bianka karácsonyi ajándék Duplóihoz faragtam egy egyszerű kis játékszabályt (itthon már négy játékosra elegendő Duplónk van, bár egy kocsit egy macskának kell vezetni):

Duplo Tragacsrally

Hozzávalók (N játékosnál):

  • 1 nagy papírlap, vagy asztal, amire a versenypálya felrajzolhatópalya.png
  • 1 dobókocka
  • N db Duplo autó alvázalvaz.png
  • N db Duplo figurafig.png
  • N db Duplo 2x4-es felül lekerekített elem (turbó motor)turbomotor.png
  • Nx2 db Duplo 2x3-as felül lekerekített elem (motor)motor.png
  • Nx3 db Duplo 2x2-es elem (test)test.png

A játék célja elsőként megtenni a játék elején meghatározott számú kört a versenypályán.

A játék elején a játékosok egy alvázzal és egy figurával rendelkeznek, ezeket felteszik a start jelű mezőre. A játékosok felváltva kerülnek sorra, a legfiatalabb játékossal kezdve.

Gáz!: A soron lévő játékos dob egy kockával, majd az alábbiak alapján lép a saját autójával (pontosan ennyi mezőt tesz meg a saját autójával a nyilak irányába):

  • A játékos autója turbó motorral van felszerelve: a dobott értéknek megfelelő mezőt lép
  • A játékos autója egy motorral van felszerelve: a dobott érték fele (felfelé kerekítve) plusz egy mezőt lép
  • A játékos autója két motorral van felszerelve: a dobott érték fele (felfelé kerekítve) plusz két mezőt lép
  • Egyébként: a dobott érték fele (felfelé kerekítve) mezőt lép

Karambol: Ha egy olyan mezőre ér ahol már van másik autó (kivéve a depó mezőket), akkor a kevesebb test elemmel rendelkező autó tulajdonosa elveszít egy építőelemet az autójáról (az autó tulajdonosa dönt), majd hátralép (soha nem a depóba) annyit, amennyivel több test eleme van a másik autónak (ha ez a mező is foglalt, akkor újabb karambol történik!). Az alváz és figura elemek nem veszhetnek el soha.

Depó: A pályán sárgával jelzett mezők a depó mezők. A játékos választhat, hogy a narancssárga mezőről a depó irányába lép-e. A depó mezőkön nincs karambol. A játékos a depó mezőkön eldöntheti, hogy kíván-e Gáz!-t adni, vagy épít. Ha épít, akkor abban a körben nem mozoghat. Ha az építés mellett dönt, akkor dob egy dobókockával, majd az alábbiak alapján cselekszik:

1-2: semmi nem történik, a szerelők lazáznak

3-5: a játékos egy test eemet építhet az autójába (maximum három lehet az autón)

6: a játékos választhat, hogy egy motor, vagy egy turbó motor elemet épít az autójába, egy autón legfeljebb két motor, vagy egy turbó motor lehet

Cél:A játékos, akinek autója először teszi meg a játék elején meghatározott számú kört (halad át a célvonalon - ha visszafelé mozog karambol miatt, akkor egy kör levonódik) győz.

Haladó szabályok

Naná, hogy nem álltam le ennyinél! Itt van néhány szabálymódosítás, amivel tovább füszerezhető a játék:

Bénázás: Depóban építés során egyes dobás esetén egy elemet elveszt az autó.

Szuperelemek: Depóban építésnél hatos dobás esetén a játékos választhat, hogy szuperelemet próbál építeni. Ezekből öszesen csak egy van, ha egy játékos beépítette, akkor a többi már nem teheti, és nem is választhat, hanem kockadobással dől el:

1-2: Semmi.

3: Aktív pajzs (Duplo vonat hótoló elem): Karambolnál az ellenfél (is) veszít egy elemet.

4: Sportpedálok (2x6-os lapos Duplo elem): Gáz!-adás során nem kell lelépnie a dobott mezőt, kevesebbet is léphet.

5: Sportkormány (kis Duplo virág): Ha az autó Gáz! során kanyarban áll meg (piros mező), akkor továbbléphet eggyel.

6: Lökhárítók (2x4-es Duplo elem): Karambolnál nem veszít elemet.

Jó móka volt! Van még a merevlemezen pár félkész ötletem, lehet, hogy leporolok párat. Pár hete a Pixeljointon volt egy challenge, amire majdnem elővettem a "Vak parasztok vékony sziklaszirten" szabályaimat.

Szólj hozzá!

Címkék: társasjáték kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

http://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr17045257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.