HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Félmunkák: Irodaháború

2011.09.26. 00:32 Tilinger Ádám

Hosszú-hosszú életem során rengeteg apró (vagy nem apró) projektbe belefogtam. Ezek többsége valamilyen játék (a hosszú-hosszú életem javát gyerekként éltem), és a java befejezetlenül hever valahol. A munka nehezénél általában vagy elmegy a kedvem, vagy más köt le éppen; a lényeg, hogy valamiért félbemaradnak. Ez a rovat ezen munkák gyűjteménye.

Bár lehet, hogy végül csak egy bejegyzéesel.

Első ilyen projekt a fejlesztés folyamatában talán legtovább jutott munkám: az Irodaháború. Kártyajáték.

 

Még/már Budapesten álltam neki, a Bosch-os pályafutásom alatt. Volt ott egy bizonyos kolléga (nevezzük mondjuk Krausz Péternek), aki igen jó mókának találta a munkatársai különböző - néha igen ötletes - módon történő "szívatását". Általában én is, még akkor is, ha ennek célpontja gyakran jómagam voltam.

Annyira, hogy úgy gondoltam, megpróbálok összehozni valami kártyajátékot ezek alapján. Mikor belekezdtem még nem voltam annyira eltökélt. Elkezdtem összeírni mindenféle csínyt, amit Peti megtett, amit mi megtettünk vele, vagy ami csak úgy a metrón eszembe jutott.

A játékszabály közben szépen körvonalazódott - nem olyan nagyon eredeti, a Munchkinhoz nagyon-nagyon-nagyon hasonló. A különbség nagyjából annyi, hogy nem a labirintus ellen dolgoznak a játékosok, hanem közvetlenül egymás ellen. De a cél ugyanaz: szinteket lépni, "harcolgatással".

Aztán elkezdtem rajzolgatni. Valami egyszerűen tömeggyártható figurát kerestem. Pár éve (atyég, ennek öt éve!) a pixeljointra feltettem egy street fighter "fan-art"-ot. Az ottani sablonemberkét egész jól rá tudtam illeszteni a négyzetrácsos füzetre, és megindult a nagyüzemi kártyagyártás.

Ezután gyorsan kitudódott ottbent, hogy min is dolgozom (bent scanneltem a rajzokat és néha bizony ott is rajzoltam). Kornél kollégámat meg is ihlette a dolog, sok ötlettel szolgált ezután kártyákhoz, mint ahogy pár másik kolléga és barát is. Ezeket begyűjtöttem, átgondoltam, megrajzoltam, majd Wordben egy naaaagy táblázatban összeraktam.

Egy-két hónap alatt el is készült az első verzió. Kétszáz színes kártya, szinte mind egyedi, plusz rövid, de mint kiderült nem annyira könnyen befogadható szabályok. Jöhetett a tesztelés. Elsőként Zoli kollégám próbálta ki családi körben, majd pár nap múlva néhány cimborával én is. A visszajelzések alapján a kártyák maguk tréfásak, de a játék a végére kezd lassan pörögni. Ez engem nem zavart, de elfogadtam.

Az első tesztek után tehát csináltam néhány változtatást a szabályokban és a kártyákon (elhelyeztem például kis jelölőket, hogy könnyebben felismerhető legyen a hatásuk). A fejlesztés azonban itt elakadt. Még mielőtt kiforrott volna valami jól használhatóvá, belekezdtem két kiegészítő pakliba is és végül valami teljesen másba. Olyan szempontból kár, hogy már a finishben hagytam abba, de így is jó móka volt csinálni, nem sajnálom a ráfordított - nem is olyan sok - időt.

az el nem készült játék első kiegészítőjének egyetlen lapja

Égyébként pedig játszható így is. Ha valakit érdekel, hát itt elérhető. Csak egy nyomtatóra van szükség és néhány kollégára a játékhoz. Érdekességnek pedig itt a szöveges állomány, amibe jegyzeteltem.

Pár napja kiderült, hogy az itteni kollégák is szívesen játszanak néha társasjátékokat. Talán lefordítom az egészet németre is...

1 komment

Címkék: kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr153257369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_bala_ 2011.09.27. 08:41:51

"de dulván" :)
Ezen jót röhögtem!

Bala
süti beállítások módosítása