HTML

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Varga Matein: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Varga Matein: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Kell egy csapat, aztán jöhet az akció

2012.03.02. 00:15 Tilinger Ádám

Az egész csapatos/figuránkénti aktiválás dilemmáját egy rövid szusszanásra félretettem, és megnéztem Erol Flynn-t Robin Hoodként. Ahogy ültem a mozi előtt, és néztem egy-egy jelenetet, egyre erősödött az érzés, hogy ilyet szeretnék!

Bár az alapok még nem tiszták, van már rengeteg elképzelésem, hogy mi az, aminek mindenképpen be kell kerülnie.

 

A seregfelépítésben például egyértelműen a Mordheim, de még inkább a 7TV alapjai tetszenek:Egy bandavezér, sztár, aki a csapat feje; egy-két mellékszereplő, hősök, akiknek a nevét még tudjuk; és néhány statiszta.

A hősök nem csak statisztikájukban lennének kiemelkedők, hanem a látványos akciókra (hordót gurítani az ellenfél felé; felkapni egy evezőt, és azzal pörögni) is csak ők lennének képesek. Egyediek, speciálisak; szerezhetnének akár sérüléseket is (a statiszták egyből kidőlnének) a játék során; alapvetően ők lennének az érdekesebb figurái a bandának. Ez a felosztás tehát fix. 

Megtetszett a karakterlap ötlete is, rengeteg lehetőséget rejteget. Például szerettem volna, ha a hősök fegyvert válthatnának (nem automatikusan, mint a Mordheimben, hanem akcióként). Egy kártyával ezt klasszul meg lehet oldani - a kártyán jelölve, hogy éppen melyik fegyvert tartja a kezében:

Guy of Gisborne karddal és pajzzsal a kezében kezdte az összecsapást, de észreveszi, hogy négy-öt zsivány egyszerre próbál rárontani. Mivel bízik benne, hogy a zsiványok tuskói nem okoznak neki problémát, úgy dönt, hogy inkább pallosát használja, ugyanis egy suhintással több ellenfelét is elintézheti.

Elkölt egy akciót, hogy eltegye a kezében lévő fegyvereket,...

...majd még egyet, hogy elővegye a pallost, és ezzel várja támadóit.

Sőt, még a felvett tárgyakat és cipelt bajtársakat is jelölni lehet! És a kézből kiütött fegyvert is!

Mivel a statiszták használhatnak közös kártyát, ezért hat-hét elég is lenne egy játékosnak, ami azért még kezelhető mennyiség.

Pillanatnyilag egy olyan rendszer kérvonalazódik a fejemben, ahol a karakterek aktiválásonként két akciót tehetnek (esetleg egy láb és egy kar akciót?), és ebbe szeretnék valahogy reakciót is becsempészni. Szeretném, ha az akciók változatosak lennének, legyen interakció a tereppel, harc közben is lehessen stratégiát meghatározni.

Sajnos valamilyen kompromisszumot mindenképpen hoznom kell: vagy számtalan akciót leszabályozok a rendszerrel (ezáltal vagy erősen limitálom a lehetőségeket, vagy ezeroldalas szabálykönyvet írok), vagy szabad kezet adok a játékosnak (és sok vitára adok okot).

Természetesen az ezeroldalas szabálykönyv felé hajlok inkább. A játékosoknak nem kell az összeset ismerniük, elég a legfontosabbakat, aztán alkalomadtán használhatják a különlegesebbeket is (nagyrészét egyébként is csak a hősök).

Tervben van már néhány akció, de szabályalapok nélkül meglehetősen kaotikus:

-Séta (két akcióként futás)
-Testtartásváltás (feltápászkodás/guggolás/lefekvés)
-Kúszás
-Úszás
-Mászás
-Ugrás
-Roham
-Hátrálás (kézelharcból könnyebben elszakad)
-Rejtőzés (erről fogalmam sincs, hogy hogy lehetne igazán jól megvalósítani)
-Menekülés (kötelező akció pánik esetén)
-Esés (kötelező akció – nem is annyira akció -, például ha fellökik, lezuhan valahonnan)

-Lóra szállás
-Galopp
-Lóról leszállás
-Hátas kantáron vezetése

-Eszköz használata
-Tárgy felvétele (egy vagy két akció, attól főggően, hogy milyen „nagy” a tárgy)
-Tárgy(ak) eldobása (ingyenes akció)
-Tárgy(ak) elrakása (pl. fegyverváltásnál)
-Tárgy(ak) elővétele (pl. fegyverváltás)

-Töltés (íj, nyílpuska; utóbbinál két akció)
-Célzás

-Támadás
-Támadás két fegyverrel egyszerre (nehezebb kivitelezni, de blokkolni is)
-Lövés (és tárgy dobása)
-Gáncs
-Lökés/tolás (akár tárgyé is)
-Kaszálás (mondjuk pallossal – tébb ellenfelet is eltalálhat)

-Utasítás (hős aktiválhat statisztát - ha a figuránkénti aktiválásnál maradok; vagy segíthet valakinek legyőznie a pánikot)
-Inzultálás (hős aktiválhat ellenfelet)
-Parancsszót kiad (idomított állatok irányítása)
-Szóval tart (hős köthet le ezzel ellenfelet – az nem aktiválható)

Na, mára ennyit a rendszerről! A hétre tervezem még a „The Bandit of Sherwood Forest” című – állítólag gyenge – film megtekintését. Onnan még megpróbálok ötleteket meríteni.

Ja még valamit: tud valaki jó magyar megfelelőt a swashbuckling/swashbuckler szavakra?

5 komment

Címkék: nottingham kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr664274699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MARNEUS 2012.03.02. 05:04:37

Bajvívás/Bajvívó!

Grat az ötlethez és kitartást hozzá. Kiváncsian várom a fejelményeket habár szerintem elég hasonló tematikájú / felépítésű játék van a piacon.....Akkor már inkább Scenáriókat gyárts egy meglévő rendszerhez (pölö Mordheim) némi házi szabály kiséretében és akkor nem kell komplett rendszert írni !!!
Természetesen mindez szigorú SZVSZ

MAC

zirrian 2012.03.02. 07:11:45

No, az akciókhoz ötlet. Ahelyett, hogy fixen van 2 akciója valakinek, lehetne akár AP-vel, Akciópontokkal is gazdálkodni. Pl. mindenkinek van egy adott mennyiség, a fegyverekre külön meg van adva, hány AP-ba kerül ütni vele (akár alternatív támadással, pl az általad említett kaszálás a pallossal), fix mennyiség a guggolás, fekvés, stb. Rejtőzködésre: ugye Mordheimbe is ott van az a szabály, hogy ha valaki lő, akkor a legközelebbire. Ugyanezt alkalmazni rohamra, a rejtőzködő karakter azonban nem számít legközelebbi karakternek. Ha maradsz a figuránkénti aktiválásnál, akkor akár kör elején lehet dobálni figuránként a kezdeményt (vagy csapatonként, szerintem a statisztákat simán lehetne csapatba/osztagba szervezni 4-5 fővel), és ezekre vannak, akik kapnak kezdemény módosítót. A karakterlap erre tökéletesen alkalmas.
Egyre jobban kezd tetszeni ez a fajta megközelítése a skirmish gamenek. Szívesen beállok tesztelni :)

Tilinger Ádám 2012.03.02. 11:39:02

@MARNEUS: Köszönöm. Mint valamikor korábban írtam, a rendszerírásba éppen azért fogtam bele, mert nem találtam igazán megfelelőt. Persze biztos nem olvastam mindent el, úgyhogy szívesen fogadok bármi javaslatot.

@zirrian: No igen. AP-k. Ezen is elgondolkodtam, de őszintén szólva nekem nem tetszik. Nem tudom, hogy miért, de ez van. Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy ne terveznék olyan képességet, amivel több vagy kevesebb akciót tud majd végrehajtani. Szóval gyakorlatilag benne lesz az AP, csak nem AP néven (és kicsit korlátozottabb formában).
A rejtőzködéssel az az igazi bajom, hogy az megoldható, hogy a figurák ne lássák az elbúlt karaktert, de a játékos látni fogja (hacsak nem elkezdem "elbúlt-jelölőkkel" bonyolítani az egészet).

sztyopper 2012.03.02. 12:33:40

Most, hogy jobban belemelegedtem a terveidbe, elgondolkoztam, hogy mintha mi valami hasonlót játszottunk volna.
És beugrott. Az AD&D második szabálykönyve alapján marha jó skirmish játékokat toltunk, valamikor a kilencvenes évek elején, még a múlt században.
Asztalon négyzetrácsos dungeonokban papírmasé figurákat tologattunk, és tulajdonság próbákkal speciális cselekvéseket is meg tudtunk csinálni. Mivel a második kiadás, még eléggé dungeon stílus volt(persze mesélő válogatja), egész jó kis csatákat lehetett vele tolni.
Természetesen nem volt tökéletes, mert egy 15-16 os szinten túl lehetett élni akár 6 nyílvesszőt is, de a játék a lényeg.
Szerintem kis átdolgozással jó alapja lenne annak amit meg szeretnél valósítani.

Tilinger Ádám 2012.03.04. 21:22:01

@sztyopper: Ha! Nekem is eszembe jutott az AD&D, bár nem igazán ismerem (csak a számítógépes játékokból, és egy-két éve a honlapjukon nézegettem demo csatát).

Bár klassz dolog, nekem most ennél kötöttebb szabályrendszerre van szükségem. Alapnak viszont tényleg elgondolkodtató. Köszönöm!