HTML

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Leendő félmunka: Wilderness Campaign Remake

2013.02.26. 00:24 Tilinger Ádám

No, természetesen néhány pizzakártya megrajzolása után kezdett túl macerássá és kevésbé érdekessé válni az a projekt, így hamar talált új anyagot a fantáziám (azért még csinálgatom a kártyákat is). Bár ezúttal talán nem mozgattam meg annyira.

Tavaly, valamelyik referenciakeresgélős estém során találtam rá Adam Haase klasszikus crpg-fejlesztős oldalára, és az erről is beszámoló blogjára. Legelsőként a csodás grafika fogott meg, amit ebből az igen korlátozott hardverből pár ügyes tile-lal (csempével?) kicsikart:

realmsofantiquity.PNG

Pár hónapja emellett rendszeres olvasója vagyok a CRPAddict blognak is, ahol ez a megszállott időmilliomos alak MINDEN EGYES pc-n (és néhány más plattformon) megjelent crpg-be legalább hat óra játékidőt öl, hogy röviden bemutassa azokat a kevesebb kitartással rendelkező olvasóközönségnek. A legtöbbjükbe pedig többet is. Idővel igen komoly játékenciklopédia lesz. Nos, ezen számolt be két hete a Wilderness Campaign című közepes játékról.

wcneedplank.PNG

A játék egyetlen szóra érdemes újítása az életerő pontok újraértelmezése: nincsenek. Pontosabban ezt a csapat létszáma helyettesíti. Egy csata során nem egy két HP-t veszít a party, hanem egy-két tagot. Személy szerint mindig is vonzottak a HP-t kiküszöbölő (vagy azt elrejtő) játékrendszerek (ezért is tetszik annyira a Mordheim), így ez a játék is igen szimpatikusnak tűnt a bemutató alapján. A blogkommentekben a Warlords (hú de jókat játszottam ezzel is) elődjeként emlegették, nekem azonban inkább a King's Bounty és a valamivel modernebb Mount and Blade jutott róla eszembe.

Aztán láttam egy "Let's play..."-t róla, és bár az egész elég siralmasan akadozva ment, közben elkezdett fantáziálni a játékos bennem: hú, de kalssz lenne, ha ezt és ezt itt beletették volna..., ha ezt itt meg lehetne csinálni, akkor milyen jó lenne ez a játék...

Aztán elkezdtem összeírogatni. Aztán az egészet egy design dokumentummá alakítani (amióta komoly szoftverfejlesztéssel is foglalkoztam, valahogy elvárássá vált számomra, hogy dokumentáljak). Aztán eszembe jutott a Realms of Antiquity és belekezdtem screenshotok gyártásába is:

mock1.PNG

mock2.PNG

Ahogy látszik, nem igazán sikerült elszakadnom Adam Haase grafikai munkájától, a legtöbb tile az ővéinek újrarajzolása, de itt most szokatlan módon nem is a grafikára helyeztem a hangsúlyt. Inkább az eredeti játék újraálmodása volt a cél, és talán valamikor ennek megvalósítása.

A design dokumentum (Designdocument.pdf 76k) a múlt héten olyan állapotba került, hogy úgy döntöttem, hogy a programnak is nekiállok. Létre is hoztam már egy c# projektet egy-két üres objektummal, és itt állok most. Vajon milyen gyorsan ugrok más projektre? Tegnap kaptam Nikitől egy új fényképezőgépet, úgyhogy valószínűleg elég gyorsan...

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr955104543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.