HTML

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Kód gondokon gondolkodok

2013.10.29. 18:00 Tilinger Ádám

SCI kalandok programozása is kalandos. Legalább olyan kemény fejtörő egy-egy apró részfeladat megoldása, mint a játékban rájönni egy puzzle megfejtésére. Csakhogy itt nincs leírás, végigjátszás.

Tegnap este folytattam az első szoba kódolását. Miután egy - a hétvégéről maradt - elvarratlan szálat sikerült feloldani, nekiálltam finomítani éppen az ebben érintett puzzle-t. A kis tesztjátéknál is célom egy a Hero's Quest-hez hasonló kaland-szerepjáték hibrid. Mint abban, a játékos nálam is választhat kasztot, az akadályok leküzdéséhez pedig a különböző karaktereknek néha különböző megoldást kell találniuk. Az első szobába is implementáltam egy ilyet, és szerettem volna tesztelni, így összedobtam egy kasztválasztó képernyőt:

sshot_selector_thief.png

tükröm, tükröm...

Aztán pedig egy órát szenvedtem azzal, hogy a fránya motor észrevegye, ha a játékos lenyomja a kurzormozgató billentyűket (és ezzel válasszon a három kaszt közül). És nem jártam sikerrel. Az eseménykezelőt gyorsan megértettem, megtaláltam, hogy hogyan kell a billentyű eseményeket detektálni, egy-egy konkrét billentyűt is sikerült beolvasni (Enter/Tab), de a nyilakat nem. Pedig megtaláltam a konstansokat amiket használni kell hozzá, le is fordítja, de nem csinál semmit. Úgyhogy most a Tab-bal lehet váltani.

Az ilyen frusztráló problémák ellenére klassz dolog ez a motor. Élvezem, hogy szórakozásból kódolok, és nagyon elégedett voltam, mikor a játékom kiírta, hogy a varázslóm túl nyeszlett egy feladat megoldásához...

sshot_selector_mage.png

pedig hatalmas

Szólj hozzá!

Címkék: pixel számítógépes játékok kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr285603973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.