HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Varga Matein: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Varga Matein: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Kalandnapló - csúszás már az első héten

2013.11.05. 10:10 Tilinger Ádám

Bizony elhamarkodottan reménykedtem a múlt héten a hétvégét illetően: a kitűzött célt (az első helyszín teljes implementálása) nem sikerült elérni. Bár nem igazán úgy alakult a hétvége, ahogy terveztem, kódolásra és pixelezésre jutott elég időm (de a kertben például nem rendezkedtem).

A kódolás része egyre gördülékenyebben megy, főleg mióta a fórumon belinkelték az egész SCI specifikációt a bejegyzésembe. Még így is vannak fennakadások, de nem kell percekig tétlenül, fejet vakargatva a monitor előtt ülnöm.

Amit viszont nagyon alábecsültem, az az animációk elkészítésének ideje. Egy egyszerű ajtó kinyílásának a hat képkockás animációja is rengeteg időt elvett, és a karakter mozgásának java még hátra van. Itt még lenne mit optimalizálni, és már nem is tetszik annyira a főhős sprite-ja; már az újrarajzoláson gondolkodom.

Még ha nem is fejeztem be, azért haladtam szépen az első szoba kódjával. Működik az inventory, a tárgyak java már benne van és interaktív, csak kettőnek hiányzik még az implementációja. Ezek egyike a játékos varázskönyve, úgyhogy itt még egy nagyobb falatnyi kód vár megírása.

Ellenben működik a napszakok kezelése:

nightshot.png

csak kellett egy alsógatyás kép a bejegyzésbe

Eredetileg csak azért került belw éjjel-nappal körforgás, mert kíváncsi voltam, hogy hogy működnek a paletták a pic-szerkesztőben, de hétvégén sikerült játéktechnikai elemként is beépíteni. Pontosabban, csak beletervezni, de a beépítése sem lesz bonyolult, mivel a szükséges objektumok már rendelkezésre állnak.

A karakterválasztó menüt is sikerült végre befejezni, mind a kódban, mind grafikailag (talán még a szövegek változnak):

character.png

A lelkesedés az animációkészítés sziszifuszisága miatt csökkent valamelyest, de még megvan. Klassz dolog belemélyedni az SCI motorba. Olyan érdekes dolgok mögé láthatok be, ami esetenként a kalandok játszásában is segítséget jelent. Ilyen mondjuk a parzer működése: most már nem írnám be a GET GOAT TO FOLLOW WITH CARROT-ot.

A hét végén kerítést építünk a kertben, így új célt nem tűzök ki a hétre, marad a régi - az első szoba teljesen kész. Esetleg a második szoba hátterének elkészítése.

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr935615144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.