Sok időm nincs a skirmish projektre - ahogy arra számítottam is -, de azért a kör menetének vázlatát összeírtam:
Egy valós csetepatéban a résztvevők folyamatos mozgásban vannak, egyszerre cselekszenek. Ezt a játék során nehéz lenne kezelni, így a folytonos időt rövid, két-három másodperces szakaszokra, körökre bontjuk.
A játék egy köre a következőképp zajlik:
1. Mindkét játékos kiválaszt egy a körben még nem aktivált figurát [(vagy figurák csoportját)] a saját bandájából. Ezután a két karakterre [besorolás/gyorsaság] tesztet tesz (az alábbi táblázatban ismertetett módosítókkal). Amelyik fél nyer, az aktiválja a kiválasztott figuráját. Döntetlen esetén a játékosok újradobják a tesztet.
[Csoportos aktiválásnál a játékos tetszőleges számú (még nem aktivált) figurát kijelölhet aktiválásra. A csapat legnagyobb [besorolás/gyorsaság] értékével rendelkező figurájára dobja a tesztet, de a dobás értékéből minden, ettől a figurától 4”-nél messzebb lévő csoporttag után levon egyet.]
Módosítók:
a tesztet végrehajtó figura pánikol: -2
a tesztet vékrehajtó figura kiütve: -1
[minden a tesztet dobótól 4”-nél messzebb lévő csoporttag után: -1]
1.b Ha csak az egyik félnek van aktiválható csapattagja, akkor automatikusan ő aktiválja egy szabadon választott (aktiválható) figuráját.
2. Az aktivált csapattag végrehajthat két akciót (lásd akciók).
2.a [Egyes akciók reakciókat válthatnak ki az ellenfél játékos figurájától. Ezeket rögtön, az akció bejelentése után kell bejelentenie. Bármelyik reakcióra alaklmas figura reagálhat, ha azonban az már „cselekedett” jelölővel rendelkezik, akkor egy fáradtság tesztet kell tennie. A reagáló figura a reakció után „cselekedett”-é válik, azaz a körben nem aktiválható már.]
2.b Miután a játékosok a kívánt akciókat [és reakciókat] lejátszották a figura aktivációja befejeződik, ebben a körben többé nem aktiválható. Ezt a játékosok egy megfelelő jelzővel jelöljék. [Ha az aktiváció során a figura két akciót hajtott végre, akkor a „cselekedett” jelölőt használják, ha csak egyet, vagy egyet sem, akkor a „készenlétben” jelölőt]
3. Ha van még nem aktivált figura a játékban, akkor a kér folytatódik az 1. ponttal, egyébként a körnek vége: a játékosok minden aktiváltság jelölőt eltávolítanak és új kört kezdenek (az 1. ponttal).
Kérdéses pontok még (a szövegben szögletes zárójelben), hogy legyen-e csoportos aktiváció, adjak-e lehetőséget reakcióra, és hogy lesz-e külön képesség érték az aktivációs teszt dobásához.
Vacilálok az egy "besorolás" érték és a részletes profil használata között. Előbbi kényelmessé, egyszerűbbé teszi a játékot, utóbbi változatosabb csapattagokat és könnyebben kezelhető fejlődést tesz lehetővé. Bár a második megoldás már első ránézésre is jobb, valahogy az egy érték szimpatikusabb.
Utolsó kommentek