A múlt heti Spielerabend játéka a Mage Knight társasjáték változata lett. A kolléga által behozott dobozok közül ez volt az, ami első ránézésre a legrokonszenvesebb volt. Volt ott még egy Vlaada Chvátil játék, de abban nem voltak ilyen klassz figurák (ezek sem olyan gyönyörűek, viszont előre festettek). Említettem már, hogy a kis játékfigurák a gyengéim? Meg ott volt a csomagban a Chaos in the Old World Warhammer világában játszódó társasjáték is, de a káosz az a frakció, aminek a hangulatával egyáltalán nem tudok azonosulni, így leginkább az én unszolásomra döntöttünk a varázslovagok mellett.
A bevezető kooperatív küldetést játszottuk. Bár a játékszabályok hozzávetőleg egyszerűek, a sok pakli és token elmagyarázása beletelt másfél órájába a kollégának. Fárasztó is volt egy picit, és az alapos magyarázatok ellenére is hibáztunk itt-ott.
A játék maga elég szórakoztató is lehetne, de a kooperatív módban komoly kihívást nem találtam. A cél itt egyszerűen az első város felkutatása volt. Három kör alatt kellett volna ezt elérni, de a második körben játszi könnyedséggel eljutottunk oda.
A szabályaok a hosszú leírás ellenére elég egyszerűek, könnyen tanulhatók. A játékosok egymást követve hajthatnak végre akciókat, amikhez egy lassan fogyó közös "pool"-ból használhatnak akciónként egy-egy mágiakockát. A végrehajtható akciókat egy saját pakliból húzott kártyák határozzák meg (bármilyen speciális kártyát lehet azonban standard akciókra is használni). Ennyi az alap, ez van itt-ott megfűszerezve.
Lehet seregeket toborozni, kazamatákban kalandozni, várat ostromolni, szintet lépni, stb. A játékot változatos és érdekes keretbe foglalták, de még megmarad a kártyajáték szerepjáték körítéssel, nem válik szerepjátékká kártyajáték mechanizmusokkal.
Kompetitív rendszerben biztosan izgalmasabb lett volna, a kooperatív játéknál külön zavart is, hogy a végén mégis pontszámolás volt, győzteshirdetéssel. Talán csak azért, mert utolsó lettem.
Tudja valaki egyébként, hogy miért terjedt el ennyire ez "végén összeszámoljuk és meglátjuk mi lesz" pontozási rendszer? Az utóbb játszott társasjátékok mind ezt használják, és őszintén szólva én nem kedvelem annyira. A játék folyamán nincs igazán képem arról, hogy hogyan állok az ellenfeleimhez képest. Persze lehetne folyton figyelni és fejben számolgatni (mondjuk itt csak a végén olvasta fel a kolléga a pontozás szabályait, úgyhogy még azt sem), de ezt csak akkor tudom hatékonyan meg is valósítani, ha rendszeresen ezzel a játékkal játszom, vagy iszonyúan elhúzom a játékidőt.
A figurák nem olyan szépek, mint mondjuk a D&D játékokban, de előre festettek - itt mondjuk már egy utólagos bemosás is került rájuk, a gyári verzióban csak az alapszínek vannak felmázolva.
Utolsó kommentek