HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Csüggedő lelkesedés

2014.05.11. 16:10 Tilinger Ádám

Múlt hétvégén jubiláló vizitúráztam: tíz évvel ezelőtt fogtam evezőt ott, a Bodrogzugon. Sajnos pont egybeesett a HTC-vel, így fájó szívvel kihagytam az évi egyetlen Warhammeremet.

bodrogzug.png

A túra jó móka volt, kellemesen belassultam. Talán ennek a hatása még, hogy azóta munka után teljesen kifulladok. Vacsora, kis játék Biankával, fürdetés, fektetés, aztán én is kidőlök.

Ennek eredménye, hogy egy hete nem láttam a kódot. Ez, és a tény, hogy új nagy modulba kellene belefognom (nagyjából készen van ugyanis a világgenerálás) kicsit megtépázta a lelkesedésem. Talán, ha kiírom magam, az segít. Úgyhogy ez egy terápiás írás.

ss1.png

Az utolsó bejegyzés óta az első változás a folyók megjelenése volt. A többi földrajzi elemhez hasonlóan ezt is seed-ekkel oldottam meg. A mag kiindulópontjából a folyó a legnagyobb esés irányába folyik térképszélig vagy egyéb víz földrajzi elemig (tó, folyó). Értelemszerűen ehhez kell már meglévő domborzat, így ez csak a hegyek és tavak generálása után hoz értelmes eredményt. A világgeneráló metódust úgy is írtam meg, hogy a kiindulópontokat is ezután határozza meg - csak hegyeken szórja szét.

A mezőkre érve először túl mesterséges csatornáknak tűntek a folyók - mivel ott a magasság konstans volt, így a folyó haladt tovább egyenesen. Ezt aztán megfűszereztem elvétve előforduló kanyarokkal és kicsit gyakoribb "ugrásokkal" - a folyó halad tovább az adott irányba, de egy mezőt közben oldalra ugrik:

rivers.png

Ezután a városok generálása következett. A város seed kiindulópontja köré egyszerűen bemásoltam egy konstans listából kiválasztott elrendezésű várost:

city1.png

city2.png

city3.png

A trükkösebb része az utak létrehozása volt. Ezek nem kaptak külön seed-et, egy város a generálásakor automatikusan beköti magát a már létező úthálózatba. Egy tetszetős algoritmust találtam ki erre:

A városfalak eredetileg nem rendelkeznek kapukkal, csak egyes falszakaszok rendelkeznek a kapuk lehetőségével. Ezekből kiindulva szétterítek a térképen egy távolságmátrixot. Minden megtett mezővel növelem a távolságot. A növekmény a térképelem típusától függ: tavaknál és hegyeknél ez nagy, erdőknél kisebb, mezőkön pedig mégkisebb. Ha az terjeszkedés során egy másik útra, térképszélre, vagy egy másik város "kapuzható" falára bukkanok, akkor onnan visszafelé felépítek egy utat véletlenszerű, de csökkenő irányba. Egyszerű, egész gyors, és szépen működik:

map2.png

roads.png

Végül elszórtam még pár falvat (a városokhoz hasonlóan egy előre eltárolt listából kiválasztva) és romot, és ezzel kész is a világ. Kezdődhet a kaland!

ss2.png

ss3.png

Újdonság még, hogy feltelepítettem egy verziókövetőt, hogy egyszerűbben és elegánsabban kezeljem a kódváltozásokat (a bejegyzésben felsorolt változások már szépen követhetők és visszaállíthatók). Kicsit olvasgattam a web-en, de végül a cégnél is bevált TortoiseSVN csomagot telepítettem. Tökéletesen meg vagyok vele elégedve. A csomag tartalmaz mindent, ami nekem kell; egy új lokális repository létrehozása pár másodperc volt, ha valamit commitelni akarok az is hipp-hopp megvan a filekezelőből.

svn.png

Egy apró fennakadás volt csak, az ikon overlay-eket nem jelenítette meg a Windows Commanderem, de ez a Commander beállításán múlott. Azt is hamar megleltem.

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr626129705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása