A karácsonyi futkosás miatt természetesen az év végi Nottingham fejlesztés-/építésmaraton elmaradt. Mivel az utóbbi hetekben nem volt hozzáférésem se a szabálykönyvem munkaváltozatához, se az épülő tereptárgyakhoz, így a tavaly év elején kitűzött célokat 37,5%-ban teljesítettem csak. Nem valami szép eredmény.
Szülőket látogattunk, ami kényelmes, mert Biankára más is tud figyelni, de számomra néha frusztráló egy picit, hogy nehezebben tudom kiélni a csinálhatnékomat. Elterveztem az androidos szerepjátékom karaktergeneráló részét (a MegaTraveller klassz rendszerére alapozva) és a Wilderness Campaign-em "encounter"-jeit is tervezgettem, de nem tudtam semmit leírni, nem tudtam rajzolgatni vagy barkácsolni.
Veszprémben 7 Wonders-eztünk öcsémékkel, Szombathelyen Kalaha meccseket játszottunk. Rámjött megint a társasjáték hangulat, így nem csoda, hogy Bianka karácsonyi ajándék Duplóihoz faragtam egy egyszerű kis játékszabályt (itthon már négy játékosra elegendő Duplónk van, bár egy kocsit egy macskának kell vezetni):
Duplo Tragacsrally
Hozzávalók (N játékosnál):
- 1 nagy papírlap, vagy asztal, amire a versenypálya felrajzolható
- 1 dobókocka
- N db Duplo autó alváz
- N db Duplo figura
- N db Duplo 2x4-es felül lekerekített elem (turbó motor)
- Nx2 db Duplo 2x3-as felül lekerekített elem (motor)
- Nx3 db Duplo 2x2-es elem (test)
A játék célja elsőként megtenni a játék elején meghatározott számú kört a versenypályán.
A játék elején a játékosok egy alvázzal és egy figurával rendelkeznek, ezeket felteszik a start jelű mezőre. A játékosok felváltva kerülnek sorra, a legfiatalabb játékossal kezdve.
Gáz!: A soron lévő játékos dob egy kockával, majd az alábbiak alapján lép a saját autójával (pontosan ennyi mezőt tesz meg a saját autójával a nyilak irányába):
- A játékos autója turbó motorral van felszerelve: a dobott értéknek megfelelő mezőt lép
- A játékos autója egy motorral van felszerelve: a dobott érték fele (felfelé kerekítve) plusz egy mezőt lép
- A játékos autója két motorral van felszerelve: a dobott érték fele (felfelé kerekítve) plusz két mezőt lép
- Egyébként: a dobott érték fele (felfelé kerekítve) mezőt lép
Karambol: Ha egy olyan mezőre ér ahol már van másik autó (kivéve a depó mezőket), akkor a kevesebb test elemmel rendelkező autó tulajdonosa elveszít egy építőelemet az autójáról (az autó tulajdonosa dönt), majd hátralép (soha nem a depóba) annyit, amennyivel több test eleme van a másik autónak (ha ez a mező is foglalt, akkor újabb karambol történik!). Az alváz és figura elemek nem veszhetnek el soha.
Depó: A pályán sárgával jelzett mezők a depó mezők. A játékos választhat, hogy a narancssárga mezőről a depó irányába lép-e. A depó mezőkön nincs karambol. A játékos a depó mezőkön eldöntheti, hogy kíván-e Gáz!-t adni, vagy épít. Ha épít, akkor abban a körben nem mozoghat. Ha az építés mellett dönt, akkor dob egy dobókockával, majd az alábbiak alapján cselekszik:
1-2: semmi nem történik, a szerelők lazáznak
3-5: a játékos egy test eemet építhet az autójába (maximum három lehet az autón)
6: a játékos választhat, hogy egy motor, vagy egy turbó motor elemet épít az autójába, egy autón legfeljebb két motor, vagy egy turbó motor lehet
Cél:A játékos, akinek autója először teszi meg a játék elején meghatározott számú kört (halad át a célvonalon - ha visszafelé mozog karambol miatt, akkor egy kör levonódik) győz.
Haladó szabályok
Naná, hogy nem álltam le ennyinél! Itt van néhány szabálymódosítás, amivel tovább füszerezhető a játék:
Bénázás: Depóban építés során egyes dobás esetén egy elemet elveszt az autó.
Szuperelemek: Depóban építésnél hatos dobás esetén a játékos választhat, hogy szuperelemet próbál építeni. Ezekből öszesen csak egy van, ha egy játékos beépítette, akkor a többi már nem teheti, és nem is választhat, hanem kockadobással dől el:
1-2: Semmi.
3: Aktív pajzs (Duplo vonat hótoló elem): Karambolnál az ellenfél (is) veszít egy elemet.
4: Sportpedálok (2x6-os lapos Duplo elem): Gáz!-adás során nem kell lelépnie a dobott mezőt, kevesebbet is léphet.
5: Sportkormány (kis Duplo virág): Ha az autó Gáz! során kanyarban áll meg (piros mező), akkor továbbléphet eggyel.
6: Lökhárítók (2x4-es Duplo elem): Karambolnál nem veszít elemet.
Jó móka volt! Van még a merevlemezen pár félkész ötletem, lehet, hogy leporolok párat. Pár hete a Pixeljointon volt egy challenge, amire majdnem elővettem a "Vak parasztok vékony sziklaszirten" szabályaimat.
Utolsó kommentek