HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Parallax Pixelek

2012.04.19. 23:00 Tilinger Ádám

Kisiskolás korom óta hobbim a pixelrajzolás. Rengeteget nyüstöltük öcsémmel a jó öreg C64-est. Bár a kis Junost tévé csak szürkeárnyalatos képet adott, engem így is lenyűgözött a számítógépes grafika. Miután megkaptam a Shoot 'Em Up Construction Kit-et hónapokig rajzolgattam vele kisebb játékokat, vagy csak sprite-okat szórakozásból. Középiskolában már 486-oson a Windows 3.1 Paintbrush-sával öntöttem magamból a rajzokat, majd később áttértem a máig is kedvenc Paint Shop Pro 6-ra.

Egyetem alatt találtam a Weben hasonlóbeállítottságú alakokat a Pixelation fórumon. A felsőoktatással járó sok szabadidő kedvezett e hobbimnak, nemcsak sokat tapasztaltam, de egyre többet olvastam is a témáról. A Pixelation aztán leállt (azóta újraindult), helytte lett a Pixeljoint, ami inkább galéria, mint fórum (bár van fóruma is, komoyabb kritikáért érdemes inkább a Pixelationhöz fordulni). Ide rajzolgattam, töltögettem.

Aztán jött a való világ. Munka mellett természetesen erre a hobbimra is egyre kevesebb időt fordítottam, és végül annyi maradt, hogy hébe-hóba a heti kihívásokra benevezek egy-egy gyors rajzzal.

Ezt terveztem erre a hétre is. Ebbe a folyamatba adok most rövid betekintést.

Animációk készítése mindig is nehézkesen ment, ezért gondoltam, hogy kicsit gyakorlok az eheti kihívással. A feladat "parallax scroll"-ozó animáció készítése maximum 30 képkockával, 100x100 pixeles vásznon maximum 24 színnel.

Szeretek kicsit más, különlegesebb nevezéseket csinálni, most is támadt egy ötletem. A szokásos jobbra-balra, esetleg fel-le scroll-ozó animáció helyett én átlósan fogom mozgatni a rétegeket, gyorsan csináltam is egy koncepciórajzot:

Kedd este leültem tervezgetni és egy próba animációt készíteni. A terv szerint egy animációs kör három másodpercig tart (30 képpel ez másodpercenkénti 10, ami nem teljesen folytonos, de azért még elmegy). Stopperrel lemértem, hogy ez a rétegek különböző hosszával milyen sebességet jelentene, és a következőket határoztam meg:

  • Nulladik layer: egy-egy elsuhanó fa az előtérben. Képkockánként 16 pixelt mozog balra és tizet felfelé. Csak azért, hogy ne legyen pont átlós a mozgása, és ezzel is érdekesebb legyen az animáció.
  • Első layer: a talaj, amin a szereplő bukfencezget lefelé. Képkockánként 8-8 pixelt mozog balra és felfelé. Esetleg fel le plusz mozgást a szereplő pattogását hangsúlyozandó.
  • Második layer: elő-háttér fákkal, hüttével. Képkockánként 5-5 pixelt mozog balra és felfelé. Ide kisebb animációkat is tervezek: füstölö kémény, integető síelő...
  • Harmadik layer: közép-háttér erdővel. Képkockánként 3-3 pixelt mozog balra és felfelé.
  • Negyedik layer: hát-háttér. Képkockánként másfél pixelt mozog balra. Ezzel nemcsak az átlós animációt szerettem volna megtörni, de egy könnyed szubpixeles gyakorlásnak is szántam.
  • Háttér-layer: nem mozog. Ég, felhők, stb.

Össze is skicceltem a rétegeket, majd nekiálltam a képkockákat összeállítani. Egyesével eltologattam a layer-eket, majd kimentettem a képkockát (nagyon macerás folyamat, de nem jutott eszembe más). Mire végeztem elment közel másfél óra, és ez lett az eredmény:

Nagyjából meg voltam vele elégedve (bár a sebességet növeltem egy picit az eredeti elképzeléshez képest), így kis pihenő után szerdán elkezdtem letisztázni az egyes rétegeket:

Ez jóval gyorsabban ment, mint a képkockák összeállítása, és sokkal szórakoztatóbb is, mint a robotmunka.

Plusz kihívásként úgy döntöttem, hogy a téli jelenetet nem erre speciálisan kialakított palettával fogom megrajzolni, hanem egy általános színkészlettel. Kis keresés után DawnBringer fórumtárs palettájára esett a választás. Ezzel sajnos nem volt egyszerű a hátsó rétegeken csökkenteni a kontrasztot (és ezzel távolabbinak feltűntetni azokat), a hegyeknél nem is sikerült összehozni. Ezt a hátsó réteget egyébként kicsit lassítottam egy pixel/képkockára a fórumválaszok alapján.

Niki is rákukkantott a munkára és eszébe jutott egy régi Windows játék. Kikerestük: Ski Free a címe. Innen egyből be is emeltem a jetit a jelentebe. Ő majd előbújik és az öklét rázza.

Újabb másfél óra után így állok tehát:

Marad a legelső layer, a hátterek és a szereplő animálása (amit a végére hagyok, mert a challenge ezt nem várja el).

Szólj hozzá!

Címkék: pixel

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr804460695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása