HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

1777 pont Lizardmen - Bretonnia

2012.06.25. 23:06 Tilinger Ádám

Csatajelentés a hetedik H.É.T. második meccséről

title_small.png

... és meg is kaptam ellenfélnek egy húsz-nullást: Mátét. Azt a srácot, aki egy évvel ezelőtt teljesen elvette a kedvemet a játéktól. Ő volt az a Lizardmen hadvezér, aki úgy lesöpört a tábláról, hogy csak egy figurám maradt (azzal azonban teljesítettem a küldetést!). Nem is ez zavart igazán, hanem, hogy teljesen tehetetlen voltam ellene. Most már kicsit jobban ismertem a szabálykönyvet, és szerencsére a versenyszabályok nem engedték új mágia-tant választani. Így ezúttal nem metal lore ellen kellet harcolnom.

Ahogy az előző jelentésben említettem, a seregem összeállítását meglehetősen elkapkodtam. Nem fordítottam energiát a mágiavédelem megerősítésére, és ez itt már jelenkezett is. Az egyetlen második szintű Damsel-em komoly hátrányban volt egy loremaster Slann és a kis Skink Priest ellen. A szerencse azonban még mindig mellettem állt.

bret_divider0002.gif

Máté - Lizardmen
(nem teljes varázstárgyas lista, csak amit láttam)
Slann Mage-Priest
  - Battle Standard, Focus of Mystery, Lore of Life
Skink Priest
  - Ancient Stegadon with Engine of the Gods, Level 1, Heaven Lore
30 Saurus Warrior
  - Full Command, Spear
10 Skink Skirmisher
  - Javelin
7 Chameleon Skink
7 Chameleon Skink
20 Temple Guard

Én - Bretonnia
Lord
 - Virtue of Heroism, Sword of Strife
Damsel
 - Chalice of Malfleur, Warhorse, Level 2 - Lore of Life
Paladin
 - Battle Standard, Virtue of Noble Disdain, Dragonhelm, Wyrmlance
Paladin
 - Gauntlet of the Duel, Sword of Battle
7 Knights of the Realm
 - Full Command, Banner of Chalons
7 Knights of the Realm
 - Full Command, Banner of Eternal Flame
7 Knights errant
 - Full Command, Errantry Banner
7 Knights errant
 - Full Command
30 Peasant Bowmen
 -  Musician, Braizers
25 Peasant Bowmen
 -  Musician
Field Trebuchet

bret_divider0005.gif

Küldetés
A Zarándok. A küldetés plusz száz pontját már a zsebemben éreztem: a heroic killing blow-s lordomnak egy kis ogre nem ellenfél! És még csak nem is kellet kompromisszumokba belemennem, ez a lord egyébként is tagja lett volna a seregnek.

Taktika
Elgondolásom nem sok volt a csata elején, nem tudtam pontosan, hogy mire számíthatok. Ami fix: itt is minél előbb közelharcba kerülni, nem hagyni sokat varázsolni az ellenfelet. Slann biztos lesz.

A felpakolás során láttam meg mi ellen játszom. Egy nagyobbacska saurusblokk, egy Engine of God, egy Slann Temple Guard Blokkal, és néhány skink. A stegadont a heroic killing blow viszi, a saurusokat pedig egy együttes roham. A stubborn Temple Guardok ellen fogalmam sem volt mit tehetek. Talán a trebuchet? Kerülgetni? Na majd meglátom!

20120618b01.png

Felfejlődés

deploy.png

Végre felváltava felpakolós felfejlődés! Itt ki is használhattam végre, hogy több egységem van, és a stegadon elé beraktam a lordomat. A többi lovagot botor módon nem koncentráltam a saurus blokk elé, arra gondolva, hogy átcsoportosíthatók bármikor, annak ellenére, hogy ő is a rajtvonalig felhozta a seregeit. Az előző csatából nem tanulva a trebuchet mellé nem hagytam védőket. Valahogy nem nagyon figyelek a parasztjaimra.

20120618b015.png

1. kör

turn1.png

Az első kör kellemetlenül kezdődött: skinkméregtől hullott paraszt (trebuchet kezelők) és lovag. A Dwellers below pedig a seregzászlósom osztagát úgy ahogy van leszedte! Bár kicsit közeledett, sajnos ahoz nem eléggé, hogy rohamtávba kerüljön (így én is csak közelítettem). Egyedül egy skink osztagát tudtam berohanni, akit azonban nem üldöztünk elég messzire ahhoz, hogy túlfussak a Temple Guardok látószögén. Belesétáltam a csapdába. Egy íjász osztagot hátrafordítottam védeni  trebuchet-t, aki betalált a Temple Guard osztagba!

20120618b02.png

2. kör

turn2.png

Rám is csapta a csapdát, én pedig menekültam az errantjaimmal. Próbáltam kerülni az összeütközést a Slann csapatával, és ezzel el is húzhattam a központi bunyótól. Ez bejött. A heroic killing blow-m is. Szépen belerohant a stegadonja a lordomba, és bele is rokkant. Az íjászaim sajnos nem tudták megmenteni a trebuchet-met önmagától. Egy kellemetlen misfire után összezuhant. A saurus blokkja rontott egy rohamot, pont jól időzítve: a lordom és a párbaj-paladinom a megmaradt seregeikkel együttes rohammal igencsak komoly mészárlást végezhetett így bennük. Sajnos a maradék pár hüllő hidegvérrel nézte végig társai halálát: megdobta a dupla egyest break-tesztre. Ez kellemetlen volt, mert nem tudtam a két lovagcsapatot a Temple Guard mögé fordítani, magára hagyva ezzel a damselt és csapatát.

20120618b03.png

3. kör

turn3.png

És ha ez még nem lett volna elég, még a saját körében is megdobta a dupla egyet! Így aztán már későn sikerült a Slannra fordulni. Addigra szétverte a damselt és testőreit. Az íjászaimmal eközben egy nagy futással (kilencet, vagy tizet kellett dobnom?) rárohantam a hátországot sanyargató skinkekre. Bár csak egy sebet okoztam, levágtam és belecsapódtam a másik kisgyík csapatba.

4. kör

turn4.png

Ezeket le is kaszaboltam ezután, így maradt a Slannja a brutális Temple Guard osztagban. Berohanta a lordomat, lehetővé téve, hogy magammal rántsam és hátba tudjam támadni, esélyt adva ezzel a másik két maradék lovagosztagomnak, hogy kiszedje direkt célzással a Slannt (itt vettem csak észre, hogy hátulról sebezhető igazán az osztag). Az első körben nem futottam meg. Tökéletes!

20120618b04.png

5. kör

turn5.png

A másodikban pedig igen, ő viszont nem üldözött, pedig már csak a lord maradt. Pompás! Feláldoztam kétszáz pontot feleslegesen! Kicsit bosszankodtam magamban (láttam már, hogy nehéz lesz pontot kicsalni), és próbáltam úgy helyezkedni, hogy valahogy majd hátba támadhassam, vagy ha ez nem megy, akkor az ogréra rontsak a lordommal és szerezzek még plusz száz pontot (nem is beszélve a mágikus tárgyról következő küldetésre).

6. kör

turn6.png

Na, ezek egyike sem jött be. Úgy forgolódott végül, hogy nemcsak hogy nem sikerült a hátát látnom (csak a parasztokkal, akiket viszont nem mertem beáldozni már), de véletlenül az ogre felé vezető utamat is elzárta. Így az utolsó körömben tehetetlenül álltam, nem tettem semmit - már csak kezetfogtunk, és vége: 994-840 (11-9) ide. Döntetlen. Ezt a küldetést is elbuktam (azazhogy csak ezt, mint később kiderült).

bret_divider0007.gif

Túlélők Veszteségek
Lizardmen
Slann Mage-Priest
20 Temple Guard


Skink Priest
30 Saurus Warrior
10 Skink Skirmisher
7 Chameleon Skink
7 Chameleon Skink

Bretonnia
Lord
Paladin (BSB)
Paladin
7 Knights Errant
30 Peasant Bowmen

25 Peasant Bowmen
Damsel
7 Knights of the Realm
7 Knights of the Realm
7 Knights Errant
Field Trebuchet

 

Végelszámolás
Lehetett volna jobb. Ha okosabban játszom. A játék végére kicsit elfáradtam már (mondjuk fogjuk a koránkelésre, a két órás vezetésre, meg a melegre). Pechhem nem volt, a két dupla egyes break tesztet jócskán ellensúlyozta a rengeteg megdobott mentőm. Nagyon hiányzott a mágia/mágiavédelem. Ha választhatta volna a metal lore-t, akkor itt jóval komolyabb vérengzés lett volna.

Bár a második körben elpusztította magát, a trebuchet is jól szerepelt, kezdem megkedvelni. A parasztseregnek is volt értelme: a hátországot támadó ellenfelek elzavarására, vagy feltartására egész jól működnek. Talán két osztag túlzás.

Mindent egybevetve elégedett voltam: követtem el hibákat, de egész jól helytállt a sereg egy ijesztő ellenfél ellen. Most nem zuhantam össze emiatt, mint az előző versenyem második meccsén. A harmincegy pont pedig elméletileg azt jelentette, hogy egy jó, de nem nagyon erős ellenfelet kapok harmadiknak...

Szólj hozzá!

Címkék: warhammer lizardmen csatajelentés bretonnia

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr694604195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása