HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Egy lista (leginkább csak sírás)

2012.10.14. 14:57 Tilinger Ádám

Azt sem tudom, hogy hova kapjak. Két hete rövid kiküldetésen voltam a főnökömmel, és útközben beszélgettünk. Kérdezett erről-arról (rajongással tudja hallgatni a beszámolókat geek hobbikról), és mondtam, hogy sajnos nincs időm sem erre, sem arra. Kérésére felsoroltam, hogy mi mindent szeretnék csinálni (és mi mindent kell). Végül nem csodálkozott.

Az utóbbi időben kicsit sok lett a munkám bent a cégnél ("hála" az előbb említett kiküldetésnek), így a szabadidőm megcsappant. Évek óta először hétvégén is rákényszerültem a munkára. Hirtelen jött a sok feladat, így aztán a hobbiprojekteket egy időre félre kellett tennem. Apró szünetet tartva a Testautomatisierung rejtelmeinek megismerésében most gyorsan írásban is összegyűjtöm a rövid- és hosszútávú hobbiterveim.

1. HTC

No, ez itt egyből két dolgot is takar. Majdnem egy hónapja kértek meg Bogeszék, hogy a versenysorozathoz rajzoljak logót/címert. Volt egy koncepciójuk is; ötletes, de kis méretben rengeteget veszített az értelmezhetőségéből. Belekontárkodtam, egyszerűsítgettem, de még így meglehetősen zsúfolt maradt a teteje. Jelenleg nagyjából így állok:

logo9.pngEmellett versenyzőként is szerepelek majd, így a felkészülés sem ártana. Folyik a levelezgetés a csapattal, épülnek a seregek, de én valahogy nem tudok elegendő időt szakítani rá. A saját seregemre sem, nemhogy ötleteket adni a csapattársaknak. Jövő hét közepéig le kell adni a sereglistát, de az eddigi két verzióm egyike sem tökéletesen átgondolt. Az pedig el sem tudom képzelni, hogy lehetőségem legyen kipróbálni az összeállítást.

2. Nottingham projekt

Azt terveztem, hogy az eddigi szabályokat letisztázom, és bedobom az inkvizítorra. Nemrég jelent meg egy "Saját készítésű figurák, játékok" topik a fórumon, gondoltam, hogy megosztom ott a félkész szabályrendszert, és segítséget kérek a fórumlakóktól a további fejlesztéshez.

3. Saját CRPG

Hosszútávú terv. Körvonalazódik egy játékrendszer a fejemben, sőt pár hónapja már (digitális) papíron is. Egyre finomodik a szabályrendszere és az interface. Történet még annyira nem, van sok vázlatom, de egyikre sem mondanám, hogy "ez az!". Eljátszadoztam a grafikai tervvel is, és rá kellett jönnöm, hogy a pixelezés terén is teljesen kijöttem a gyakorlatból (természetesen még félkész ez is):

ultima6like2x.gif

Valamikor találtam egy klassz blogot klasszikus játékokról, ennek olvasgatása igencsak ösztönző. Mint ahogy a héten felfedezett Horrible Histories sorozozat is.

Utoljára talán a BMF-es időszakomban programoztam szórakozásból, jó lenne újra annak látni, nem csak munkának.

4. H.É.T. csatajelentések

Két hét alatt annyira voltam képes, hogy gyorsan kijegyzeteljem az első két csata történéseit, számítva arra, hogy egyhamar nem lesz alkalmam megírni a beszámolókat. A harmadikat nem tudtam kijegyzetelni sem (tény, hogy azt nem is lett volna egyszerű).

A verseny számomra most nem sikerült olyan jól. Bár volt ennél eredménytelenebb is, ezt valahogy most nem tudtam annyira élvezni; pedig a szervezők most is kitettek magukért.

Plusz ide még csatlakozik egy Mathammer bejegyzés is majd.

5. Ultima 6

Végig szeretném játszani. Csupa jót olvastam róla, egyszer-kétszer sikerült is játszanom vele, élveztem is. Az utóbbi hetekben elolvastam a Users Guide-ját, és nekiálltam kijegyzetelni. Az abból nyert sok tudással felvértezve szeretnék újból nekivágni a kalandnak. Mivel a saját játékomat is hasonló interface-szel tervezem (csak kicsit felhasználóbarátabra), ezért is jó tapasztalatszerzés lenne.

 6. Breton seregem szépítgetése

Sokszor kapok kedvet a festegetéshez, de már nen fordítok rá energiát, hogy tényleg neki is álljak. A versenyek sem motiválnak annyira (az egyre nagyobb pontszám, egyre nagyobb munkát jelentene), és már csak az előkészületek is sok időt felemésztenek. A kifestetlen figurákon kívül még ott vannak a félkész házak, és elhoztam néhány fát is otthonról, hogy jól megtalpaljam.

Az errantjaimat újra szeretném festeni, mert nem tetszik az eredeti színséma elgondolás (alapvetően sárga-zöld séma, színes beütésekkel, mint a knights of the realm-jeim, de az errantok lópokrócai szürkét is tartalmaznak). Na ehhez aztán pláne nem fűlik a fogam.

Szeretnék új jelölőket is: a mostani papírköröcskéim helyett, modellezném a seb- és varázslatmarkereket. A tervek itt is nagyjából megvannak (a Shield of Thornes-ra még nincs egyértelmű elképzelésem), de időigényes mind.

7. Nosztalgiázás a régi munkáimból

Az otthoni gépemről egy-két hete elhoztam egy rakás régi munkámat, amit szeretnék átnézni. Amit akkor megvalósíthatatlannak láttam (vagy csak eluntam) az talán ma már könnyebben megoldható.

8. Sport

Ez mondjuk nem annyira hobbi. Teljesen elhanyagoltam. Bár éppen most kezdődik a teremfutball és a röplabda (ebből az elsőt egyből ki is hagytam a munka miatt) is, jó lenne mondjuk kocogni is hetente egyszer-kétszer.

Na, most ennyi. Irány a munka! Hogy legyen valami értelme is ennek a listának, mondjuk feladatul tűzöm ki magamnak, hogy ebben az évben legalább hét pontban komoly előrelépést érjek el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr414847727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása