A héten kezembe került a Warrior Heroes: Armies & Adventures szabálykönyv, és ez ihletet adott a Nottingham további farigcsálásához is. Leporoltam hát a szabálykönyvet, elővettem egy excelt, és elkezdtem végre összeállítani a csapatépítési szabályokat.
A könnyebbnek tűnő feladattal, a felszerelési tárgyak árával kezdtem a számolgatást. Az összegekkel igyekeztem nem nagyon elrugaszkodni a valós áraktól, ehhez Kenneth Hodges gyűjteményét vettem alapul. Persze kénytelen voltam kompromisszumokat kötni a játékegyensúly érdekében, hiszen például egy csatamén a tizenharmadik században összemérhetetlenül drágább minden más felszerelésnél. Emellett, mivel játékról van szó, inkább törekedtem az árakat a játékbeli hasznosságukhoz belőni. Ezért néha bele-belekacsintottam a Mordheim szabálykönyvbe is referenciának...
Hodges úr listája béreket is tartalmaz, de ezekkel sajnos nem igazán tudtam mit kezdeni. De, minthogy kialakult a képességek listája is közben (hozzájuk rendelt képességpontokkal a fejlődéshez), ezért az egyes kasztok összes kiinduló adata számszerűsíthető lett. Ez pedig lehetővé tette, hogy azok toborzásához szükséges összeget képlettel számítsam!
Ez a képlet nem valami egetrengető bonyolult: egyszerűen a karakterisztikapontok, kezdeti fix- és szabadon elkölthető képességpontok és a kezdeti felszerelés árának súlyozott összege. Pofonegyszerű, de később - igény szerint - könnyen finomhangolható. Ha kiderül, hogy valami nagyobb előnyt jelent a játékban, akkor egyszerűen növelem a súlyát.
A valós bérekhez képest nagyon aránytalan, a Mordheim (természetesen más szabályok alatt kezelendő) breton bandájával azonban érdekes módon arányos (nagyjából a felébe kerülnek nálam a harcosok).
Szépen bele is írtam mindent a szabálykönyvbe, itt-ott javítgattam a helyesírást (még mindig biztos hemzseg a hibáktól), farigcsáltam ezt-azt, és pillanatnyilag van egy egyszeri játékokra használható rendszerem. A kampány még nincs kidolgozva, de a körvonalai már megvannak.
Íme:
Ma pedig nekiálltam a magyar verzió szintrehozásának is, de pillanatnyilag igencsak félkész:
Egyébként, ha már a bejegyzés elején említettem a WHAA-t, akkor azt is megemlítem, hogy mennyire tetszett a szabálykönyv. Legalábbis a játék alapötlete. Egyedül, vagy kooperatívan is játszható kampány rendszerű szerep/stratégiai játék. Mivel játékostársat nehezen találok, időm is csak kiszámíthatatlanul jutna játékra, ezért nekem kifejezetten szerencsés.
A mechanikákról még nem tudok véleményt alkotni, amíg ki nem próbáltam, a könyv szerkesztése viszont szerintem sajnos meglehetősen gyenge, kusza. Ha nem veszem rá magam játékra, akkor valószínűleg azért, mert az össze-visszaságban nem igazodok ki (bár a világa is hidegen hagyott, de ezen kis fantáziával lehet javítani). Egy próbát megér, talán valamikor szánok rá időt...
Utolsó kommentek