HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Raoullin krónikák - 1145 július, első rész

2014.09.07. 02:19 Tilinger Ádám

Lassan tíz éve tart ez a fejetlen állapot az országban. István király és Matild trónért folytatott harcából minden lord és báró igyekezik valamilyen módon hasznot húzni, így teljes anarchia uralkodik a vidéken. Nottinghamet pár éve Gloucester Róbert és Matild felégette, a környékbeli uradalmak pedig még a hamujáért is hajba kapnak.

1145-öt írunk, Marin Raoullin egy gedlingi nemes második fiaként elhagyja ravenhead-i otthonát kalandokra éhesen. Vele tartanak Jerome és Laurent vitézek, apja két hűbérese, nemes lovagok, valamint egy Marc nevű dárdás gyalogos ugyancsak apja szolgálatából. A falut elhagyva hozzájuk csapódik Julien, a zsivány parasztfiú, akivel Marin gyermekkorá óta jó barátságban van.

Bátor szívvel vágnak neki a forrongó Britanniának, gazdagság és hírnév reményében.

ilus1.png

Az előző bejegyzésben beharangoztam, hogy kipróbálnám a Warrior Heroes: Armies and Aventures szabályrendszert: nos ezt a héten meg is tettem. A következő sorokban erről a szeánszról számolok be, meglehetősen részletesen, minden egyes kockadobást feltüntetve. Ebből következően igen hosszú leírás lesz, (két részre is kellett bontanom). A célom alapvetően tapasztalatszerzés volt, de persze csak amíg még valamennyire szórakoztat.

 

A Two Hour Wargames Talomir világa nekem nem igazán szimpatikus valószínűleg a puskapor kora miatt, de az ennyire szeparáltan élő fajok furcsa fantasy környezete is túl mesterségesnek hat. Vettem hát egy a szívemhez közelebb álló világot: a XII.-XIII. századi Angliát (rövid ideig elgondolkodtam, hogy középkori magyak kalandot indítok, de aztán a mégsem).

A könyv a sereggenerálást egészen követhető módon taglalja. Létrehoztam egy hőst, 4-es Rep-pel (ez a harcos rátermettségét jelenti, gyakorlatilag minden helyzetben) és 1-es Hardiness-szel (ez pedig amolyan mentőöv végzetes helyzetekben), a figuráim közül kiválasztottam a Nottinghami sheriff modellt, hősnek, így lovas közelharci egység lett, páncélozatlanul (AC 2, 16" mozgás). A Social Standing (vagyon) értéke d6-1=3 lett.A CV-je a könyvben ismertetett számolási módszer alapján 2.

Generáltam hozzá hátteret is pár kockadobással saját módszerrel: Születési éve 1100+d100=1127, jelenlegi kora 10+d18=18 év. Neve egy generátorral: Maurin Raoullin, született Nottinghamshireben (ezt választottam), annak is Gedling körzetében (ez utóbbit a Wikipédia oldaláról generáltam d8=4-el), Ravenhead faluban (választottam egy falut a körzetből). A Wikipedián található térképet használtam a kampány térképének.map_nottinghamshire.PNG

A 3-as Social Standing érték azt jelenti, hogy 9 CV-ért toborozhat harcosokat, de ez nekem elsőre soknak tűnt, így megálltam hatnál.

A könyvben található sereglistákból gyűrtem a következő listát:

Noble force

Type

Class

Weapon

Rep

AC

Move

Recruit

Hardiness

CV

Notes

Retinue Cavalry

Mtd Melee

Various

5

4

12

5, 6

-

2

Elite Trained

Retinue Infantry

Melee

Various

4

4

6

8, 12

-

1

 

Billman

Melee

Spear

4

3

6

2, 7

-

1

 

Marksman

Missile

Longbow or Crossbow

4

3

6

4, 10

-

1

 

Peasant Foot

Melee

IW

3

2

8

9

-

1

 

Peasant Archer

Missile

Various

3

2

8

3, 11

-

1

 

 

A toborzó dobásaim:

2d6=7: Billman

2d6=5: Retinue Cavalry (Rep 4-re csökkentve, mert Marin Rep 4)

2d6=5:Retinue Cavalry (Rep 4-re csökkentve, mert Marin Rep 4)

2d6=9: Peasant Foot

A sereg tehát:

Name

Type

Class

Weapon

Rep

AC

Move

Hardiness

CV

Notes

Marin Raoullin

Hero SS=3

Mtd Melee, Star

Sword

4

2

16

1

2

 

Marc de Faicterau

Billman

Melee

Spear, shield

4

3

6

-

1

 

Laurent de Recusson

Retinue Cavalry

Mtd Melee, Healer

Various: spear, shield

4

4

12

-

2

Elite Trained

Jerome Voisin

Retinue Cavalry

Mtd Melee

Various: spear, shield

4

4

12

-

2

Elite Trained

Julien Dubosc

Peasant Foot

Melee, Thief

IW

3

2

8

-

1

 

 

Az aktuális hónap d12=7: 1145 július.

Az időszak eseményeiről egy felületes listát átfutottam (Wikipedia, Mumbling Nerd), abban az időszakban nem történt semmi fontos, ami befolyásolhatná a kalandot.

1145 Július

Tikkasztó ez a hőség. Nottingham felé menet megállunk egy aprócska faluban felfrissíteni magunkat; a lovak is rettentő szomjasak már. Csak pár mérföldre vagyunk a várostól, délre egy kis erőn keresztül vezet az utunk. Az talán hűsebb lesz! Én már mennék tovább, de a lovak még isznak, és az a kópé Julien is eltűnt az egyik viskóban. Nem is akarom tudni, hogy miért.

A stratégiai körben mozgok Nottingham felé, a megye középpontjában nagyobb az esélye egy kalandnak. Dobok "találkozásra" 2d6: 1, 2. A körzet ER-je (encounter rate) 5 azaz két siker, van találkozás. Kikbe futok bele d6: 1, azaz helyiekbe. Csináltam egy speciális találkozások táblát, de így nem kellett:

1

Mercenaries

2

Neighboring noble and retinue

3

Peasants

4

Knight Orderlies

5

Bandits

6

Wild animals

 

A helyieket egyenlőre a saját csapatom által is használt listából dobom majd. A hol zajlik az összecsapás dobásokategy enyhén módosított Border Kingdoms táblán dobom:

 

Nottingham

1-3//4-6/

1

Farm

2

Farm

3

Village

4

Village

5

Town

6

City

 

Hol vagyunk dobás d6: 3 (+1, mert a megye szívében vagyunk)=4: falu. Milyen vidék dobás d6: 5: erdő.

Miféle kaland: 2d6: 8: rajtaütés, mivel a saját megyémben vagyok, ezért én vagyok a védekező fél.

Térképet a tologatós móka nélkül dobok kilenc darab 2d6: 6, 5, 7, 7, 9, 6, 2, 9, 8 (tisztás, út, erdő, erdő, erdő, tisztás, erdő, erdő, erdő). A küldetés szerint a térkép közepére kerül a kis falu d6: 2 házzal.

Felpakolom a figuráimat az útra, Julient pedig a házba rejtem (gyalogosan, kicsi Rep-pel pillanatnyilag sérülékeny).

Kidobom a három PEF-et (possible enemy force) 3xd6: 1, 1, 4, de elnézem a térképet, és az egyesek helyett a kettes mezőre pakolom a két elsőt. Rep dobások a PEF-eknek 3x2d6: 1, 2; 1, 5; 2, 5; azaz 2, 5, 5-ös Rep-ek.

map_e1_m0deploy_pefs.PNG

Feltűnik a parasztok izgatottsága. Attól tartok, hogy ez nem miattunk van. Veszélyt érzek! Fülelek, de nem hallok semmi gyanúsat. Szólok a lovagoknak, hogy figyeljenek, de úgy látom, hogy ők is észrevették már, hogy valami nics rendben, egyikünk az előttünk lévő utat, másikuk a mögöttünk lévőt fürkészi. Örülök, hogy apám mellém adta őket, harcedzett lovasoknak tűnnek. Ha jól tudom Laurent szerzetes öccsétől még a gyógyítás mesterségébe is beletanult. Remélem nem lesz szükség rá, de mindig jól jön egy ilyen ember.

Első kör.

Aktivációs dobások: mi d6: 6, ellenfél d6: 3.

Mi aktiválhatnánk először, de nincs hatos Rep-ű harcosunk, ezért az ellenfél kezd (ő is csak a kettes és hármas PEF-et aktiválhatja).

PEF2: mozgás dobás 2d6 Rep ellen: 2,3: 2 siker, azaz mozog a legközelebi ház felé 6"-et (mire ezt megtaláltam a könyvben!).

PEF3: mozgás dobás 2d6 Rep ellen: 4,3: 2 siker, mozog 3"-et, mert erdőben van.

Egyikük sem látható, ezért nincs semmi teszt, a körnek vége.

map_e1_turn_1.PNG

Hirtelen verebek reppennek fel az erdőből mögöttünk. Intek Jeromenak és Marcnak, hogy kerüljék meg a házat, nézzék meg, mi zavarhatta fel a madarakat. Jerome előrenyargal délre, de csak egy ijedt nyulat talál. Ahogy azonban Marc kilép a ház mögűl, hirtelen megtorpan. Két lovagot pillant meg! A marcona lovasok gondolkodás nélkül rohamra sarkantyúzzák lovaikat!

- Hol a kürt?! - kilátja az egyikük a sisak alól. Miféle kürt?

Marcnak hamar inába száll a bátorsága a két feléje vágtató csatamén láttán. Ilyen gyorsan még soha nem láttam futni. Ennek a fele se tréfa! Én is rohamra szólítom apám lovagjait, és nekik is rontunk, mihelyst ellenfeleink kiérnek az útra.

Laurent és Jerome a cifrább lovagnak ront. Hamar kiderül, hogy nem akármilyen harcos! A két lovag támadását könnyűszerrel hárítja, Még csak meg sem inog a nyeregben.

Én kardommal a másik lovagot rohannám le, de annak lándsája a húsomba vág. A fájadalomtól az oldalamhoz kapok, ellenfelem pedig pajzsával a mellkasomra csap. Hátrahőkölök, és már időm se jut összeszedni magam, ellenfelem fegyvere a nyakamba csapódik. Lebukom a lóról, minden elsötétül...

...

Kinézek az ablakon, és látom Marint a földre zuhanni a lovag pontos csapásától. Ömlik a vér a nyakából. Jerome pedig ezt látva menekülöre fogja lovát. Laurent egymaga nem fogja sokáig bírni a két lovassal szemben: el kell bújnom! Nem igaz, hogy ebben a házban nics egy árva búvóhely sem!

Második kör

Mozgalmas és szerencsétlen kör. Aktivációs dobások: mi: 1, ellenfél: 2. Ők kezdenek, de mindenki aktiválhat.

PEF1 mozgás dobások: 1, 1: két siker, mozog 6"-et.

PEF2: mozgás dobások: 6, 2: egy siker így újabb d6: 3: mozog 6"-et a legközelebbi épület felé (úgy játszom le a mozgást, hogy a két PEF megpróbáljon bekeríteni, ez tűnt értelemszerűnek).

PEF3: mozgás dobások:6, 2: egy siker, újabb d6: 6: kerítő bemozgást végez: kiér az erdő szélére, így láthatóvá válik! PEF összeállítás dobás d6: 4: hamis riasztás. Ezt megúsztem.

Aktiválom Jeromeot, és lebaktatok délre, hogy lássa a PEF2-t. PEF összeállítás dobás d6: 6: újabb hamis riasztás! Talán megúszom az egészet harc nélkül?!

Marcot aktiválva északra küldöm, hogy az utolsó PEF-et is kifürkéssze: PEF összeállítás dobás d6: 4: fő "hadtest". Ajjaj! Hányan vannak dobás d6: 2 (+7 mivel fő hadtest):9 eggyel több CV, mint mi, azaz 9. Big bad dobás d6: 4, azaz a főgonosz is itt van!

A főgonosz a lista legmagasabb Rep-ű figurája, azaz egy lovas. +3 Hardiness-t kap és dob a big bad táblán d6: 4: +1 Rep. Hijnye! A CV-je így 7, majdnem egymaga olyan erős, mint nekem az egész csapatom.

Toborzó dobása végül csak egy lett 2d6: 6: retinue cavalry, megvan a 9 CV:

Name

Type

Class

Weapon

Rep

AC

Move

Hardiness

CV

Notes

René Guéribout

Retinue Cavalry

Mtd Melee

Various: lance, shield

6

4

12

3

7

Elite Trained

Louis Busquent

Retinue Cavalry

Mtd Melee

Various: lance, shield

5

4

12

-

2

Elite Trained

 

Azért vannak itt, hogy az elveszett/ellopott családi kürtöt visszaszerezzék. Ez valamelyik házban van elrejtve, mivel erről a csapatom nem tudott, ezért a PEF-ek feloldása előtt elfuthatok vele szabályt figyelmen kívül hagytam. De valójában azért, mert átsiklottam felette, csak később tűnt fel.

Ahogy meglátták egymást Marckal, egyből 12"-en belül voltak, így jöhet az akarat teszje: Marc 4d6: 6, 6, 5, 2: 1 siker; René 6d6: 3, 1, 2, 2, 4, 5: 4 siker: hárommal több őrjöngve rohamoznak.

Roham teszt (mivel féltávnál távolabbról jönnek):Marc 4d6: 5, 3, 1, 5: 2 siker; René 6d6: 1, 1, 3, 2, 6, 1: 5 siker: néggyel több, azaz a lovagok rohamoznak, Marc pedig elmenekül.

12"-en belülre kerülnek a rohammal a maradék csapatom számára is (és láthatóvá is válnak), azaz újabb akarat tesztje következik: René 6d6 (+1 az őrjöngés miatt - ezt hibásan számoltam hozzá, mivel csak a rohamdobásra kapja): 1, 3, 6, 1, 6, 6, 6: 3 siker. Marin sztár, így választhat, hogy mennyi sikert szeretne. Úgy ítélem meg, hogy rohamból van esélyünk (a lándzsáik csak rohamkor válnak átütővé), ezért négy sikert választok, mi rohamozunk Mivel féltávon belül vagyunk, ezért ez automatikusan sikeres. Laurent és Jerom Renére ront, Marin Louisra.

Laurent és Jerome René ellen:

A többszereplős kézitusákat a könyv nagyon vacakul ismerteti, a túlerő eldöntésére például kénytelen voltam a Yahoo csoportba belépni segítségért. Eszerint René (egymaga) nincs túlerőben (a két lovaggal szemben), a hármas Hardiness ellenére (bár a szöveg értelmében az lenne).

René kézitusa dobásai 6d6: 6, 2, 3, 3, 4, 4: 3 siker, 1 pajzs.

Jerome dobásai 4d6(+d6 mivel a páncélja védett, +d6 hosszú fegyver): 6d6: 4, 6, 5, 2, 3, 1: 3 siker 1 pajzs: egyenlő felek, ők nem harcolnak új menetet.

Laurent dobásai 4d6(+d6 mivel a páncélja védett, +d6 hosszú fegyver): 6d6: 2, 5, 2, 3, 2, 6: 4 siker 1 pajzs: egyenlő felek, ők sem harcolnak új menetet. Ajjaj, a rohamelőnyünknek annyi!

Marin Louis ellen:

Marin 4d6: 5, 4, 4, 1: egy siker; Louis 5d6: 4, 5, 3, 2, 3: 3 siker: kettővel több, telitalálat, kiütné a játékból, de Marin Hardiness tesztet dob 2d6 az egyes Hardines ellen: 6, 1: egy siker! Megsebesül, de folytatja a harcot -2 kockával.

Második menet: Marin 4d6 (-2d6 a seb miatt): 2d6: 1, 4: 1 siker; Louis 5d6: 6, 2, 1, 4, 5: két siker egy pajzs: a harc folytatódik, Marinnak még -1 kockával.

Harmadik menet: Marin 4d6 (-2d6 a seb miatt, -1d6 az előző körből): 1d6: 1: 1 siker; Louis 5d6: 1, 3, 1, 1, 1: öt siker! Aúúú! Halálos csapás, Marin egyértelműen meghal. Hardiness teszt 2d6: 4, 4: nulla siker. Most már biztos. Nagyjából.

Elhullott vezér tesztek:

Jerome 2d6 Rep ellen: 3, 5: egy siker, kiválik aközelharcból és elmenekül.

Laurent 2d6: 4, 1: két siker: marad, és harcol az elesett vezér testéért. Nem teljesen világos, hogy mit ért ez alatt a könyv, marad középharcban, én így veszem.

Crisis tesztet nem dobok, úgy döntöttem, hogy a leader lost teszt helyettesíti.

Julient szeretném kivonni, úgy határozok, hogy kihívás tesztet végzek. A könyv ismertet egy ilyen szabályt, hogy ha a benne található szabályok nem lennének elegendők, akkor ilyen tesztekkel lefedhetünk bármilyen esetet. Azt mondom, hogy megpróbál elbújni. Mivel Jerome tolvaj (és a lovagok nem is őt keresik), ezért a kihívás nehézségét könnyűnek veszem. Kihívás teszt 2d6 Rep-1 ellen: 1, 6: 1 siker, majdnem megvan, újra dobhat, ha akar, és miért is ne: 3, 3: nulla siker, nem jött össze. Következménynek azt találom ki, hogy a következő körben semmiképp nem aktiválhat (még éppen keresgél, vagy bosszankodik).

map_e1_turn_2.PNG

Két kör alatt elbukott a főhősöm. Jól kezdődik a játék! Folytatás következik...

Szólj hozzá!

Címkék: csatajelentés Warrior Heroes

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr166672827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása