Régen jártam már erre.
A legutolsó bejegyzésben kitűzött pontokot sikerült időre teljesítenem, de aztán azon a fronton semmi nem haladt tovább. A ragasztózás meglett, és egy kis festés is: a tyúkólat kifestettem.
A rá következő hétre elkapott a programozhatnék. A munkahelyen kaptam egy projektet, amin egyedül dolgozhattam, és nagyon élveztem. Annyira, hogy egy-két év C# programozás után elég tapasztaltnak éreztem magam, hogy valami korábbi játékötletemet is elkezdjek megvalósítani.
Nekálltam tehát a legnagyszabásúbbnak.
Egy hétig klasszul ment minden, esténként egy-két órát kódolva ücsörögtem a képernyő előtt. Szépen haladtam, az alapvető interface-eket létrehoztam, néhány konkrét osztályt is implementáltam, a harmadik napra már lehtett őzeket kergetni a nagy kietlen mezőn. Jeleneleg kicsit puritánabb megjelenéssel:
valami ilyesmi lenne a cél...
(vagy ilyesmi, a ritkásabb fű átláthatóbb, de sötétebb)
Ez elsőre talán nem hangzik soknak, de az egész alá egy szép, összetett rendszert tettem. A mozgás sebessége például az élőlény végtagjainak (külön osztály az élőlény osztályon belül) állapotától, fáradtságtól, a mozgás módjától is függenek.
...és ennyi van meg
Egy hét után kezdett csökkenni a lelkesedés, és egyéb hobbik kerültek előtérbe. Újra megyünk a vaddisznókkal HTC-re, úgyhogy Warhammer sereglistázással telt egy kis idő, nekiálltam festeni is pár figurát, hogy teljesen festett sereggel menjek (természetesen nem jutottam sokra), emellett a kollégákkal két hete elkezdtünk Magic the Gathering-ezni is egy kicsit.
Mindezeken felül eljutottam odáig, hogy további konkrét osztályok implementálásához szükség lenne már a konkrét tartalomra is, ami egy egy héttel ezelőtti Bianka-sétáltatásig nem volt meg. Most már megvan, így hétvégén elővettem újra a kódot, mert jött egy klassz ötletem, hogy pár metódust statikus "Util"-osztályokba helyezek. Meg is írtam egyet, aztán amikor be akartam fűzni a kódba kiderült, hogy eredetileg is így csináltam.
Ez kicsit kedvem szegte. De a programozástól nem vette el a kedvem. Tegnap ugyanis belevágtam egy másik korább tervezgetett projektembe. A grafikus motort egy az egyben átvehettem, és a világmodell is nagyjából egy leegyszerűsített változata a másiknak.
itt még nem tartok
Mindehez az XNA-t használom, amivel majdnem teljesen meg vagyok elégedve. Pofonegyszerű az egész, villámgyorsan lehet vele játékot írni. Az egyetlen kifogásom, hogy nem lehet 320*200/320*240-es felbontású teljes képernyős nézetre váltani.
Utolsó kommentek