HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

1:72 Vityillók

2013.11.17. 22:37 Tilinger Ádám

Az elmúlt héten minden alkalommal, mikor szabadidőhöz jutottam a hulla és a hulla fáradt között félúton voltam, ezért a tesztkaland kódja egész végig stagnált. Ehelyett olyan kikapcsolódást kerestem, amit üres fejjel is végezhettem. Löketet a főnököm adott: feldobta, hogy a következő (rendszeresnek tervezett, de eddig csak egy alkalommal megrendezett) kollégás játék-estén kipróbálhatnánk a Nottingham-et.

Nekiálltam angolra fordítani (a némethez nekiállni sem voltam elég kipihent), de csak a bevezető oldal kerettörténetéig jutottam. Nem akart gördülékenyen menni, ehhez is túl sok "agymunka" kellett volna. Valami pihentetőbbet kellett keresnem.

Meg is lett hamar. Mint korábban írtam, az 1:72-es figurákhoz a GW bretonok méretére passzintott épületek órmótlanul nagyok. Mivel mindkét eddig letisztázott küldetés igényel házakat, ezért a tesztjátékhoz szükség lesz normális méretű viskókra. Ezzel teltek a legutóbbi éjszakáim:

house_1_front.png

house_1_back.png

A breton viskók összeeszkábálása után végeztem egy rövid "kutatást", az új épületeknél törekedni akartam a történelmi hűségre. Itt-ott azért engednem kellett a játszhatóság érdekében. A XII-XIII. századi angol parasztházak például eszméletlenül picik voltak. Az játszhatatlan lett volna, így elkészült modell alapterülete legalább kétszerese az akkoriban megszokott méretnek. Mindazonáltal már ránézésre is látszik, hogy legalább egy hajszálnyit jobban utánanéztem: az átlós oszlopok csak a szélnek jobban kitett sarokoszlopokat támasztják és azok köveken állnak (így nem rohadnak el olyan könnyen).

house_sizes.png

Az elkészítés módszere nagyjából ugyanaz volt, mint az előzőeknél: hullámkartonból (ez most valamelyest vékonyabb, de masszívabb papír volt - Bianka egyik játékának a doboza) kivágtam a falakat, felragasztottam őket egy CD-tokból kivágott lapra, majd az oszlopokat jelképező kartonpapír csíkokat szépen felragasztgattam a vázra. Végül az egészet átkentem faragasztóval.

house_in.png

Ami jelentősen eltért a korábbiaktól, az a tető. A mosogatószivacsot nehezen tudtam festeni, így kipróbáltam valami mást. A szalmát zsineg-szálakkal modelleztem! Levágtam néhány egyenlő hosszúságú darabot egy tekercsről, szétbontottam, majd a szálakat felragasztottam (több sávban). Az egészet közben, és utána vizezett faragasztóval kenegettem.  Az eredmény nem lett sokkal meggyőzőbb, de egész jól festhető, szerintem elfogadható.

A falakat egy - még Zolitól örökölt - rég beszáradóban lévő bleached bone tubusból festettem, jó túrósan. Élőben szép, bár elég visszafogott textúrát adott.Most nem mostam be őket, helyette a talp közelében halványan (jó vizes) zölddel, felül pedig szürkével pamacsoltam be. A képeken annyira nem feltűnő, élőben tetszetős a hatás.

house_2_back.png

A talpat behomokoztam, szórtam rá követ, majd festettem. Új tapasztalat, hogy a CD-doboz műanyagán a faragasztót nehézkes elteríteni, ezután talán egy vékony papírréteget érdemes lesz hordozónak ráragasztani.

A festés után befüveztem a talpat és szórtam rá pár GaleForce nine hobby scenics cafatot, jutott a falra is. Még Budapesten laktam, mikor vettem három kis dobozt valamelyik ottani klubb/boltban, szerintem nagyon élővé tud varázsolni tereptárgyakat. Csak ajánlani tudom.

hill.png

Egyszerre két háznak álltam neki, de az egyikkel lemaradtam míg a másik tetejével kísérleteztem.

house_wip.png

Bár ezek a házak is csöppet nagyok az 1:72-es figurákhoz, ez már egyáltalán nem feltűnő, játékra tökéletesen megfelel. Breton figurákhoz talán már aprónak is tűnik, pedig nem az. Talán a magas GW talp miatt.

house_people.png

Jövő héten Steyr-ben leszek, távol a családtól. Nem tudok ott lenni Bianka fürdetésénél, altatásánál, nem tudunk nevetgélni. Nem kárpótol, de kódolni talán lesz alkalmam...

1 komment

Címkék: nottingham kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr275639645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vihar Hun 2014.01.06. 08:20:48

Jók lettek a házak. Ez a zsineg tető pedig kifejezetten tetszetős.Engedelmeddel lenyúlóm én is az ötletet...
Sok sikert a további teszteléshez. Nagyon várom a végeredményt!
süti beállítások módosítása