HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

H.É.T. XIII

2014.09.29. 23:52 Tilinger Ádám

Több, mint egy éve nem volt már Warhammer bejegyzés a blogban! Ez leginkább azon egyszerű okból eshetett meg, hogy több, mint egy éve csak porosodnak a figurák. Tavaly ilyenkor Nikivel játszottunk egy kis csatát, azelőtt HTC-n vezethettem breton seregemet utoljára harcba. Az ezévi HTC sajnos egybeesett a tradicionális vizitúrával, így most még ott sem ronthattam a csapatot.

Múlt héten esténként (meglehetősen kapkodva) összeszerkesztettem a 13. H.É.T. küldetéseit a szokásos formátumba:

het_13.pngpdf (372 Kb)

Niki észrevette, hogy rajzolgatok, és aztán hipp-hopp úgy alakult, hogy a hétvégi programba belefér a részvételem is a versenyen. Útban oda, Veszprémben még Balázs öcsémmel és kis családjával is sikerült összefutni.

Mivel az utolsó utáni pillanatban derült ki, hogy el tudok menni, ezért seregen nem nagyon gondolkodhattam, de szerencsére nem is kellett. A szervezők ezúttal ugyanis ETC(/HTC) szabályok szerinti sereglistákat vártak. Ez pedig volt, mivel a kihagyott HTC-re összeállítottam azért sereget. Imígyen ezt is kipróbálhattam, két legyet egy csapásra!

A sereg:

 

Bretonnian Lord @ 232.0 Pts
     General; Lance; Heavy Armour; Knightly Vow
     Virtue of Heroism, Enchanted Shield, Sword of Strife, Potion of Foolhardiness

Prophetess of the Lady @ 265.0 Pts
     Magic Level 4; Lore of Life
     Mane of the Purebreed, Warhorse

Paladin Battle Standard Bearer @ 130.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
     Gromril Great Helm, Sword of Might

Paladin @ 120.0 Pts
     Great Weapon; Shield; Knightly Vow
     Armour of Agilulf, Gauntlet of the Duel, Dragonbane Gem

Paladin @ 130.0 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow
     Virtue of Knightly Temper, Dragonhelm

Paladin @ 115.0 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow
     Helm of Discord, Luckstone

Damsel of the Lady @ 105.0 Pts
     Magic Level 1; Lore of Beasts
     Dispel Scroll, Warhorse

9 Knights of the Realm @ 250.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Full Command; Barding; Knightly Vow
     Banner of Chalons

9 Knights of the Realm @ 250.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Full Command; Barding; Knightly Vow
     Banner of the Eternal Flame

9 Knights of the Realm @ 255.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Full Command; Barding; Knightly Vow
     Banner of Swiftness

7 Knights of the Realm @ 192.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Full Command; Barding; Knightly Vow

6 Knights Errant @ 146.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Full Command; Barding; Knightly Vow
     Scarecrow Banner

6 Knights Errant @ 127.0 Pts
     Lance; Heavy Armour; Shield; Full Command; Barding; Knightly Vow

Field Trebuchet @ 90.0 Pts

Field Trebuchet @ 90.0 Pts

Haditerv a régi klasszikus breton taktika: rohaaaaam!

Vik (dark elf)

1_s.png

Első ellenfelem Vik sötételf serege volt. Életemben egyszer játszottam sötételf ellen, az szerintem még az előző könyv volt. Akkor Nosfi mozgok-lövök nyílpuskásai bedarálták a lovagjaimat. Vik egy számomra kellemetlen könnyűlovas sereget hozott, akik (a hősein kívül) bár nehezen ütöttek át a páncélomon, a gyors mozgásuk miatt szinte elkaphatatlannak bizonyultak. Próbáltam (elég bután) rohamhelyzetbe kerülni, de a repülő hősei ezt simán hárították, és végül berohamoztak. A hőseim elég kitartóak voltak, de a lovagok felőrlődtek. Nem játszottam kifejezetten jól, bután mindenkivel célpontot kerestem, csapdázgatás terelgetés nélkül. Vik ezt ki is használta. Egy kis vereségre hozhattam volna, de az utolsó körben öt shade hátbatámadta egy kis lovagosztagomat, amiben három hősöm volt. A rutintalanságom miatt a make way-t elfelejtettem, és megfutottunk, sőt be is ért üldözésből. Ez a 400-500 pont a végén nagyon fájt: 16-4 oda.

1_v.png

 

Az előbb itt még párszáz pontnyi lovag és hős téblábolt

Máté (lizardmen)

2_s.png

Vele már játszottam párat korábbi H.É.T. versenyek során, nagyjából ismertem a gyíkember sereget. A felállás nekem kedvezett: közeli csatasorok, és elég tágas hely hátul a trebuchet-nek. Ezúttal csak egy errant osztagot hagytam hátul hadigépvédőnek, mindent a rohamra próbáltam összpontosítani. Ő a roham elől menekülök-összeszedem magam, és újra kitolok valakit taktikával ügyesen feltartotta a seregemet, a játék végéig összesen egy sikeres rohamom volt, pedig bejelentettem vagy tizenötöt (+ átirányítások). Egy lovagseregem (a Swiftness zászlós) azonban becsattant, és Máté vacak kockajárásának és a hátországból jövő mágiatámogatásnak köszönhetően tarolt a jobbszárnyon (bár leginkább csak skinkeket). A játékidőnk azonban letelt mielőtt a főseregek összetalálkoztak volna: így meglehetősen békés csata után 12-8 ide.

2_v.png

 

Hátul a seregem java, az úton túl, mélyen az ellenfél soraiban, skinkek gyűrűjében egy tomboló lovagcsapat

Kgb (empire)

3_s.png

Egy gyönyörűszép, konvertált-festett, kisleviesített empire sereg és annak vezére ellen játszhattam az utolsó meccsemet. A hosszanti felállás két közelharci sereg esetén első látásra kiöli a taktikát, mindketten féltünk ettől, de szerintem végül egész izgalmas játékká alakult. A hadigépek kiszedték egymást és önmagukat, így maradt a közelharc. Ő óvatosan helyezkedett, én egy rettentő vakmerő lépéssel kicsit közel merészkedtem a soraimmal, de a második csata óta tartó szerencsesorozatom itt is megmentett, így végül én csattantam be. A jobboldalt letaroltam, a baloldalon viszont megakadtam (a steam tank-ben, a HKB lovagom elcsámborolt), nem sikerült elsurranni a hatalmas lovagblokkja elől, így ott durva bukás várt volna, de a rohamját nem sikerült továbbirányítani a következő egységembe, így a lefújás pillanatában az állás 11-9 ide.

3_v.png

 

Kgb hat lövésből ötöt misfire-olt. A kép még az első lövése előtt készült.

Tapasztalatok

Mindig elmondom magamnak, minden verseny után, hogy készülni kell egy tornára; és akkor kevesebb "ah, basszus, így is lehetett volna" helyzet lesz, de erre most nem volt lehetőségem. Most először tényleg döntően játék miatt jöttem (persze azért szerettem volna nyerni).

A sereg tetszik, majdnem pofonegyszerű, de azért ad teret a játékra is.

A rohamok bebiztosítására ki kellene találnom valamit. Kgb említette az Imperuous virtust, ami téynleg klassznak tűnik, de kicsit drága ahhoz képest, hogy mennyire lutri. Egy próbát biztosan megér azért. A lance helyett great weapon a hősöknél mostantól alap számomra, kár, hogy csak egyetlen ilyen modellem van (talán bevetek néhány questing lovagot hősnek). Még mindig frusztrál kicsit, hogy lassan mindenki legalább kettőt üt (vagy lő!), csak a breton lovagok nem. De csakazért sem váltok grálokra.

A két trebuchet most nem sokat vitt, de már megkedveltem őket. Kicsit hiányoztak most az íjászok: a gyorslovasok, skink-hadak és terelő empire íjászok ellen is jól jöttek volna (plusz az empire varázsló sem császkálhatott volna nyugodtan egyedül, gyalog).

A life mágiatámogatása egész jól jött most, bár Kgb itt is elgondolkodtatott: a heavens-ben is van pár szuper augment/hex, plusz pár igen hatékony direct damage is.

A verseny előtt nem otthon felejteni a fényképezőgépet. A végén pedig nem csak úgy bedobálni mindent a táskába, azt' futás haza: kilenc lovag vár javításra.

Ha kiírást szerkesztek, akkor azt utána átolvasom. A verseny közben bele-belekukkantva is találtam elírásokat.

Nagyon élveztem most is, köszönet mindenkinek, aki közrejátszott abban, hogy egy kellemes Warhammer-napot töltsek Székesfehérváron!

Szólj hozzá!

Címkék: warhammer empire dark elf lizardmen csatajelentés bretonnia

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr976745331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása