HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Hogyan mentettem meg a galaxist a hétvégén. Megint.

2012.01.31. 18:00 Tilinger Ádám

Számítógépes játékokon nôttem fel. Még iskolás sem voltam, mikor az elsô gépünket (öcsémmel közösen) megkaptuk. Egy Commodore 64-est. Eltelt egy negyed évszázad és többszáz, talán több ezer játékkal játszottam. A fejem telis-tele van olyan fölösleges információkkal, emlékekkel ezekrôl a programokról. Az utóbbi egy-két évben azonban már nem jut annyi idôm nyugodtan leülni és a gépet nyüstölni. Egy-egy kivételes alkalomtól eltekintve.

Pénteken megengedtem magamnak egy kis számítógépes szórakozást. Elôször egy Police Quest vagy egy Space Quest estét akartam tartani, de azokhoz túlságosan türelmetlenné váltam, úgyogy hamar valami pörgôsebbet kívántam. Valamit, amiben nem nagyon kell gondolkodni. Valami lövöldözôst. Valamit szép grafikával. Ezt a játékot hipp-hopp megtaláltam: Tyrian 2000.

 

 

A shoot 'em upok igazából inkább fiatalabb koromban tudtak lekötni, de ez a gyöngyszem még ma is. Klassz pixelgrafika (ha nem is gyönyörû, de pont megfelelô), meglepô változatosság, kényelmes irányítás és egy kis humor. Minden megvan benne.

Az átlagos ûrhajós lövöldözések közûl a Story Mode-jával tûnik ki. Ebben a játékmódban egy hosszú történetszálat játszhatunk végig, aminek során egy terraformáló pilótából a galaxis megmentôjévé válhatunk. Egy-egy lelôtt ellenféltôl juthatunk érdekes, vagy egyszerûen szórakoztató új információkhoz. Vannak a történetszélhoz kapcsolódó datacube-ok, a világot ismertetôk, humorosak, és olyanok is amik új hajófejlesztéseket nyitnak meg.

És ez utóbbi, ami igencsak megdobja a játékot. A Story Mode-ban ugyanis az összegyûjtött pénzmagból fejlesztgethetjük ûrhajónkat. Új géptípusok, továbbfejleszthetô fegyverek, pajzsok, generátorok. Rengeteg kombinációs lehetôség.

Az irányítás maga is kényelmes és élvezetes. A másodlagos fegyver két módban használható, a hajótest csak akkor sérül, ha a pajzs már nem tart (utóbbi viszont töltôdik, ha a generátor bírja). Az irányítással csak egy apró problámám volt: ha a két sidekick-re is olyan fegyvert tettem, ami nem automatán lôtt, akkor a sok egyszerre lenyomott billentyût már nem bírta kezelni a gép.

Van még benne rengeteg titkos pálya, aljáték, játékmód. Na, töltsd le, próbáld ki és kész!

Szólj hozzá!

Címkék: számítógépes játékok

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr354036186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása