HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Sherwoodi mókák

2012.02.28. 22:30 Tilinger Ádám

Az évek során legtöbbet Warhammer Fantasy Battles és Warhammer 40000 rendszerekkel játszottam, de elvétve sikerült meggyőzni valakit egy-egy Mordheim játékra is. Nagyon tetszik a koncepció: egy tucat figurából álló banda, akik egy kampány során még fejlődnek is. A Warhammer-világ azonban még mindig nem a kedvencem. Sokkal közelebb áll hozzám a klasszikus, puskapor előtti középkori- vagy fantáziavilág.

Az utóbbi hetekben egy-két klassz film (hurrá Princess Bride!) hatására előjött a Robin Hood megszállottságom, és körülnéztem, hogy találok-e valami ilyen környezetben játszható skirmish játékot.

 

Átfutottam jópár ingyenesen elérhető rendszert, de nem találtam meg azt, amit kerestem: olyan kiscsapatos játékot, amiben az összecsapás igazán filmszerű. Egy figura nem csak mozog-üt-mozog-üt; hanem harc közben felugrik egy asztalra, rádönt ellenfelére egy szobrot, felkap egy széket és azzal csap oda, vagy belelöki egy épp arra guruló hordóba.

A legközelebb a BrikWars járt ehhez az elváráshoz, ami viszont túlságosan szabad kezet ad a játékosoknak. Ez klassz, de érzésem szerint tapasztaltabb és nyitottabb játékosokat igényel (mint amilyen én vagyok). Emellett van pár szabálya, ami kifejezetten nem tetszik (például a lőfegyverek kicsi hatótávja, nem hatoldalú kockák használata).

Ezért aztán, úgy döntöttem, hogy nekiállok egy saját rendszer felépítésének. Számítok rá, hogy a vállalkozás hamar befuccsol (biztosan többezren álltak már neki), de akkor is érdekes kísérletnek találom - és kisgyerek korom óta szívesen játszom játéktervezősdit.

A főbb irányelveim a tervezés során:

1. Maximum 15-20 figura felenként.

2. Lehetőleg kevés, ismétlődő egyszerű játékmechanizmus.

3. Opciók a közelharc közben, ne csak kockadobálásból álljon, legyen "cinematic".

4. Mindkét fél maradjon aktív.

5. A figuráknak lehessen karrierjük, legyenek változatosak, fejlődhessenek.

Nem tervezek semmi különösen egyedit. Inkább a már megírt szabályokból összecsipegetek magamnak egy nekem tetsző rendszert. Szóval ez a terv, meglátjuk, mi lesz belőle.

Az általam olvasott szabályok mindegyike megegyezik egy ponton: a játék körökre osztott formában zajlik. Ezt én is megtartom. Nem nagyon tudok alternatívát, ami jól működhetne.

Ezután máris egy az egész játékot meghatározó döntés következik: a kör menete, az "aktivációs sorrend".

A. Az egyes játékos cselekszik az ésszes figurájával, majd a kettes játékos is megteszi ugyanezt.

Jól követhető játékot eredményez, de az éppen nem aktív játékos gyakran csak néző szerepet kap, esetleg dob pár kockával. Ezt orvosolja például a BrikWars akció-reakció rendszere, ami számomra is szimpatikus, de tény, hogy túlbonyolíthatja a játékot.

B. Közös kör, a két játékos felváltva aktiválja egységeit (nem feltétlenül A-B-A-B-A-B... sorrendben).

Egyértelműen itt a legfolyamatosabb a játék a felek számára. Hátulütő, hogy az aktiválás egységenként van, aminek menedzsmentje nehezen követhetővé válhat.

Felenként egy tucat figura aktiváltságának fejbentartását nem tartom szerencsésnek. Három gyógymódot látok: jelölők (ezt próbálnám minimumon tartani), korlátozott számú aktiváció (nagyobb csapatokat hátrányba hozna – talán nem is baj, de orvosolható csoportos aktivációval), csoportonkénti aktiválás (nem olyan jó, ha a csoportok tagjai külön szeretnének tevékenykedni).

C. Kör elején akcióterv készítése, majd annak lejátszása.

Érdekes játékot eredményezne, de tíz-húsz figurára tervet írni első látásra nem olyan kényelmes.

Sok érdekes pluszra ad lehetőséget, viszont ez a játékforma talán a legkiforratlanabb, és a célom nem egy alapjaiban új játék.

A C. mechanizmust nagyjából kizártam. Marad az első kettő, amik közül jelenleg az A. felé hajlok. Végleges döntés hamarosan.

6 komment

Címkék: nottingham kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr224214868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztyopper 2012.02.29. 06:23:11

Szerintem próbáld ki a battletech kezdeményrendszerét.

Körönkénti kezdemény dobás mindkét félnek, felváltva jönnek a játékosok, aki nyerte a kezdeményt az jön utoljára egy egységgel, figurával mozgáskor.

DrCsernus 2012.02.29. 08:24:44

Skirmish-ekben mindenképpen a B megoldás felé hajlok. Amit mi játszunk, ott mindegyiknél ez van (Malifaux, Operation: Squad World War II). Próbáltunk teljes oldal aktiválósat is (Death Squads), de az nem jött be senkinek. A jelölőkön érdemes elgondolkozni, nyomtatni nem tart semeddig. Illetve Ha már úgyis fejlődős, stb. lenne a játék, akkor Malifaux-hoz hasonlóan lehetnének kis "karakterlapok", amiknek az elforgatásával lehetne jelezni, hogy az adott figura volt már a körben.

zirrian 2012.02.29. 15:28:53

@DrCsernus: Valami ilyesmi ami beugrott. És ha már fejlesztgetősre csinálod, akkor akár nevet is lehet/kell adni a figuráknak, amit felfest/felír a nedves játékos a talpra, a karakterlapra meg felírja.

Egyébként az ötlet tetszik, én majd szívesen kipróbálom, ha meglesz ;)

Tilinger Ádám 2012.03.01. 01:00:16

Köszönöm a hozzászólásokat, BattleTech-et letöltöttem, megnéztem; megfontolom.

Az Operation Squad-ról sajnos nagyjából annyit tudok, amit a Pónilovas Klubbon olvastam tőletek, szimpatikusnak tűnik, de részleteiben nem ismerem a rendszert (és sajnos nem ingyenes).

Kezdek megbarátkozni a modellenkénti aktiválás gondolatával. Az "... And One For All" például igen klassznak tűnik (eltekintve attól, hogy nincs igazi távharc és a figurák átsétálhatják az egész világot egy aktiválással).
www.eurekamin.com.au/andoneforall.php

zirrian 2012.03.01. 14:03:38

Juteszembe, még a BW-hez, ha már annyira reklámozom mindenhol :D

A lőtáv valóban kicsi, de lehet kísérletezni a növelésével. Majd ismerőssel, ha végre sikerül leszervezni egy meccset, kipróbáljuk nagyobb távokkal.
süti beállítások módosítása