HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Terepmunka

2014.08.23. 22:25 Tilinger Ádám

A két hónap GYES gyorsan elszállt! Eközben több, mint két hetet a Balatonon töltöttünk, ahol először nem volt alkalmam programozni, majd végül - mikor már lett volna - kedvem nem maradt. A hazaérkezés után egy hétig össze sem raktam a laptopot, hanem a szabadidőmben kicsit visszafordultam a wargame hobbihoz.

A szekrényben lapult néhány nagyon félkész terepelem, amit még a tervezett Games Day-es Nottingham bemutatóhoz kezdtem el; úgyhogy nekiálltam ezeket befejezni.

A kerítésszakaszokra csak festés és talpalás várt, ezt hipp-hopp meg is tettem:

fences_1.png

 

Így van már hat:

fences_2.png

A két új vályogháznál hiányzott a tető beszalmázása, talpalás és festés. Ebből az első kettő pontot kipipáltam, a festés pillanatnyilag félkész, de (nagyon-nagyon-nagyon) messziről nézve már akár játékra is alkalmas.

house_1.png

house_2.png

A régi bolti fenyőfáim alatti - eddig áttetsző (CD-tok) - talpakat kicsit feldobtam:

pines_2.png

pines_1.png

A közeli hegyen szedett két kő egyike alá egy kidobásra szánt ("hogyan szoptassunk") CD-t ragasztottam talpként, és felcicomáztam, majd pedig papír, PVA és greenstuff felhasználásával egy fát telepítettem rá. Mivel nem volt itthon a vázépítésre alkalmas drót, ezért papír-PVA az armatúra. Talán nem olyan masszív mint a drót, de nem tervezem nagyon gyűrni. A kis "GaleForce nine hobby scenics" csomókkal szerintem egész pofásan fest. Nem tudom elégszer elmondani mennyire meg vagyok elégedve ezekkel a terepező csomagokkal, nagyon örülök, hogy az eladó rábeszélt annak idején!

tree_2.png

tree_1.png

A másik kő alá is kerül majd talp, arra fát valószínűleg nem növesztek, talán kissebb bokrokat.

A napokban belefogtam egy nagyobb terepelem készítésébe is. A középkori szász/norman települések elmaradhatatlan velejárója volt a templom. Ha már van négy házam, úgy gondoltam, hogy nem maradhat el ez sem!

Gyors Google-keresgélés után a littlehamptoni St. Andrews by the Ford templomot referenciának használva álltam neki a saját 1:72-es épületemnek. A szász időkből származó részt építem csak meg, így az egész egy főhajóból és egy süllyesztett kórusból áll. Az alaprajz a referenciatemplom méretarányos mása, a magasságot a képek alapján tippeltem, így ez eltérhet az eredetitől (talán egy picit magas lett).

Jelenleg így áll az építkezés:

church_1.png

church_2.png

A falak négy réteg vékonyabb hullámpapítból vannak összeragasztva, így a ferde ablakpárkányokat is ki tudtam képezni. Erre egyszerűen felragasztottam a különböző vastagságú papírból kivágott téglákat. Azt hittem, hogy ez a folyamat nagyon hosszadalmas lesz, de meglepő módon sokkal flottabbul ment, mint vártam. És sokkal-sokkal gyorsabban, mint a fazsindelyes tető elkészítése. Ez utóbbi még csak a kórus fölött van kész, és a klasszikus módon (cikkelt papírcsíkok sorban egymásra ragasztása) készül, de talán túl kicsi zsindelyekkel.

A falakat építő köveket pedig egyszer újra is kellett kezdenem (lekaparni őket, majd újra felragasztani), mert eredetileg a kis lapokat össze-vissza ragasztottam fel. Aztán pár teszt után úgy ítéltem meg, hogy a vízszintes irányban hosszú kövek életszerűbb külsőt kölcsönöznek.

Közben kipróbáltam a festést is (a főhajó főbejárati falának jobb fele ezért ilyen): a szürke alapon fehér szárazecsetelés nekem jobban tetszik, mint a feketén szürke. Ez utóbbi tehát biztosan nem lesz, de még valami szín belevitelén gondolkodom.

Tornyot pillanatnyilag nem tervezek, pont befér még a szekrénybe úgy, ahogy van, így már csak a téglázás, zsindelyezés, talpalás, díszítés (padok, oltár, kút) és festés van hátra.

church_3.png

Ezek közül a talpalással pillanatnyilag még vannak problémáim; ugyanis nem találtam semmi forrást arra, hogy a korabeli templomok padlója miből, hogyan készült. A tervem pillanatnyilag az, hogy a főhajó fa padlót kap, a kórus pedig kőlapokat, de ha valaki tud erre vontkozó forrással szolgálni (kommentben, e-mailban), azt nagyon megköszönném.

Végül itt van még ez a kis tyúkól is, amit már régebben befejeztem, de mintha még nem fotóztam volna:

chick.png

2 komment

Címkék: tereptárgyak kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr986625199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ambasa 2014.08.25. 10:03:17

Csak így tovább!

Érdekes amit a téglázásról írsz, a papírkockákat egymás mellé, vagy esetleg akár egymásra takarással is ragasztottad? Megmondom őszintén én először azt hittem, a képek alapján, hogy valami tégla textúrát használtál.

Viszont egy tanács, szerintem két cikked között hagy egy kis kifutási időt, ha naponta teszel fel újat, megölöd az előzőt szerintem, és lehet, hogy a látogatóid észre sem veszik és elsikkad.

TG

Tilinger Ádám 2014.08.26. 07:57:30

@ambasa:
Köszönöm a bíztatást!

A lapocskákat csak egymás mellé ragasztgattam, takarás nélkül. Érdekes ötlet a takarás, kipróbálom majd egy külön felületen. Ezt már nem hiszem, hogy mégegyszer leszedném.

Kifutási idős tanács megfogadva.
süti beállítások módosítása