Utoljára valahol ott hagytam abba, hogy meglehetősen mélyen ülünk a trutyiban...
Nem találok búvóhelyet ebben az átkozott viskóban! Kinlesek az ablakon, Jeromeot már sehol sem látom. Marin élettelenül fekszik a földön, Laurent pedig kétségbeesetten hátrál és védekezik két elszánt ellenféllel szemben is. Meg kell hagyni, jól csinálja! De vajon meddig tart ki?
Harmadik kör
Aktivációs dobások: mi d6: 1, ellenfél d6: 3.
Ők kezdenek, Louist aktiválom először, mert ő a rohamból elveszi Laurent páncélmentőjét. Az NPC akció táblán 5d6-al dobok: 6, 5, 1, 1, 6: 2 siker, rohamoz. Automatikusan, mert nagyon közel van.
Közelharc: Laurent, René és Louis ellen.
Laurent kézitusa dobásai 4d6 -1d6 a túlerő miatt (itt elfelejtettem a polearm bónuszt, bár nem vagyok benne biztos, hogy ezt a kört a kézitusa első körének számolhatom-e - ahogy egyébként a többszereplős közelharc is olyan bizonytalanul szerepel a könyvben): 2, 1, 3: három siker.
René közelharci dobásai 6d6: 5, 6, 6, 2, 1, 5: két siker, két pajzs, egál.
Louis közelharci dobásai 5d6 +1d6 a lándzsa miatt a kontaktusnál: 3, 1, 3, 4, 3, 6: négy siker, egy pajzs: hátralök és folytatjuk a harcot (én -1 kockával).
Második menet:
Laurent közelharci dobásai 4d6 -1d6 a hátrahőkölésért, +1 a páncél miatt (itt már nincs nagy becsapódási ereje a lándzsának), és nincs már túlerő: 1, 4, 5, 4: egy siker.
Louis kézitusa dobásai 5d6: 3, 4, 4, 6, 3: két siker, egy pajzs, újból hátralök.
Harmadik menet
Laurent kézitusa dobásai 4d6 -2 a hátrahőkölésárt +1 a védettség miatt: 1, 3, 3: három siker.
Louis dobásai 5d6: 2, 1, 2, 6, 6: három siker, két pajzs. Egyelő, a közelharcnak erre a körre vége. Ezt szépen kitáncolta Laurent.
Itt egy picit megálltam, mert nem volt világos, hogy René aktiválhat-e, hiszen egyszer már közelharcolt. Úgy vettem, hogy igen, így dobtam az akció táblán 6d6-al: 4, 6, 2, 6, 6, 4: egy siker! Megáll, nem csinál semmit. Nem sokkal később vettem észre, hogy ezen a tblán 2d6-l kell dobni a Rep ellen.
Én jövök, aktiválom Laurent-et, és támadom Louist vele:
Laurent közelharci 4d6 +d6 a védettség miatt: 4, 3, 1, 6, 3: 3 siker, egy pajzs.
Louis 5d6 dobásai: 2, 6, 1, 5, 4: két siker egy pajzs. Egyenlő, vége a közelharcnak erre a körre.
Jerome, lelovagol a pályáról, Julient pedig az előző kör sikertelen kihívása miatt nem aktiválhatom.
Laurent kutyaszorítóban van, de számomra itt az alkalom! Amíg a két lovag vele foglalkozik, talán sikerül kifutnom az erdőbe. Ott pedig egykettőre nyomomat vesztik. Hát hajrá! Nekilendülök, de a lábaim remegnek, gyengék: csak lassan jutok előre. Bár csak pár lépés az erdő, mégis olyan távolinak tűnik. A széléről lopva visszatekintek, és látom, hogy Laurent erején felül küzd. A szemre tapasztaltabb lovag, egy hatalmasat suhint a sisakjára, megtántorodik, de csodával határos módon hárítja az előzőt rögtön követő - bár kétségtelenül pocsékul kivitelezett - csapást.
Már csak egy kis ugrás, és eltűnhetek a fák között...
Negyedik kör
Aktivációs dobások: mi d6: 3, ők d6: 1. Tökéletes, előbb jövünk, de mindenki aktiválhat.
Juliennel menekülőre fogom, a hármas Rep-jével, gyenge fegyverével, páncélozatlanul esélye sincs. Gyors mozgás teszttel próbálom minél előbb elmenekíteni: 2d6 a hármas Rep ellen: 5, 5: nully siker, azaz normál sebességgel halad.
Úgy itélem meg, hogy a legnagyobb esélyem akkor van, ha levágom Renét egy sikeres rohammal, és Louis talán elfut, így Laurenttel Louis mellett elnyargalva belerohanok Renébe (automatikusan, egy köpésre van).
Közelharc Laurent és René közt:
Laurent dobásai 4d6 +1 a polearm-ért, +1 mert a páncél védett: 2, 6, 6, 6, 1, 4: két siker három pajzs.
René dobásai 6d6: 6, 1, 1, 5, 3, 5: három siker, egy pajzs: egál, a közelharcnak egylőre vége. A terv dugába dőlt.
René aktivál, Louisszal együtt csoprtban rohamozza Laurent-et, így közelharc újra mindhármuk közt:
Laurent dobásai: 4d6 -d6 túlerő miatt, +d6 a polearm miatt (Louis most ért be, így most volt kontaktus, de nem tűnik fair-nek): 5, 2, 1, 1: ez három siker lenne, de az utolsót végül levettem, mert a polearm dolog kicsit csalásnak tűnt, azak két siker.
Louis közelharci dobásai 5d6 + d6 a lándzsa miatt: 6, 2, 4, 2, 5, 5: két siker, egy pajzs: egyenlők.
René dobásai 6d6: 2, 2, 4, 3, 6, 1: négy siker, egy pajzs: telitalálat. Mivel a páncél álltal védve vagyok, ezért elkábulok, jön egy elkábult menet René ellen:
Laurent dobása d6 (kábán ennyi jár): 4, ez nulla siker lenne, de rendelkezik az elite training képességgel, így minimum egy sikere van. Hurrá! Dobnom sem kellett volna...
René közelharca 6d6 (na ezt nézd meg!): 1, 6, 4, 4, 4, 4! Egy siker (meg egy pajzs)! Egyenlő! Kivédtem! Ebben a pillanatban nagyon tetszett ez a kaotikus szabályrendszer. Az ilyen "te emlékszel még, hogy a főgonosz durva ütését egyszer kábán hárítottam" dolgok teszik a skirmish játékokat nagyon klasszá, emlékezetessé.
Ezt a kört is túléltük.
Ahogy az első pár fát elhagyom futás közben, újra visszatekintek. Végre megjött az esze ennek a bolond Laurentnek és belátta, hogy nincs esélye két harcedzett lovaggal szemben. Kitört ellenfelei közűl és elnyargalt sebesen az északra vezető úton.
Többet nem néztem vissza, csak loholtam.
Ötödik kör
Aktivációs dobások: mi d6: 5, ők d6: 5. Új dobás: mi: 2, ők: 1. Újból szerencsés aktiválás.
Nem akarom tovább kísérteni a szerencsét, Laurentet is elfuttatom, méghozzá gyors mozgással: 2d6 4 ellen: 3, 3: két siker: dupla mozgás, 24"-el lefut az asztalról.
Julien is fut az erdőbe tovább: 2d6 három ellen: 2, 4: egy siker: másfélszeres mozgás, de ez is elég, hogy eltűnjön az erdőben.
Vége
Egy fél napot vártam az erdőben. Bár semmi neszt nem hallottam a falu felől, óvatosan közelítem meg. Az egyik viskó ajtaján egyszercsak Marin lép ki. Falfehér, de él! Odarohanok hozzá: tényleg ő az!
Iszik a kútból, majd bemegyünk a házba, és elmesél mindent: Gouéribout lovag, egy díszes kürtöt miatt dúlta fel a falut. A kürt a néhai Muster lovag tulajdona volt, aki birtokolja, az hűbéresei előtt a nemes helyettesének tűntetheti fel magát. Valószínűleg azt hitték, hogy mi is azért jöttünk, ezért támadtak ránk. Hogy hogyan került a faluba a kürt, azt nem sikerült kiderítenie, de azt igen, hogy itt volt, és Gouéribout megszerezte.
Marin sebe elég súlyosnak látszik, de szerencséjére úgy esett, hogy az eret elfogta egy kis kő, így nem vesztett túl sok vért. Rendbe fog jönni, de pillanatnyilag pocsék állapotban van.
Maradunk még két napot, míg egy kicsit rendbejön, míg újra nyeregbe tud szállni. Laurent és Jerome egy nap múlva visszatérnek, és Marcot is visszahajtotta valami becsületféle.
Összepakolunk és újra útra kelünk. Mielőtt azonban elhagynánk a falut, én még egy kicsit körbenézek, hátha találok valamit, amire még szükségünk lehet...
Seregfejlődés
A főhősőm meghalt (obviously dead), de mivel sztár, ezért megteheti, hogy átveri a halált: visszatérhet -1 Rep-pel. Úgy gondoltam, hogy a fejlődés dobásokkal úgyis félesélyes, hogy ez visszajöjjön, úgyhogy gyerünk, csaljunk!
Nem voltam biztos, hogy Marin jogosult-e fejlődés dobásokra, de végül úgy döntöttem, hogy végülis túlélte a találkozást, igen:
Marin fejlődés dobások: Rep d6: 2 (nem jött be), Hardiness d6: 4 (nő kettőre), Social Standing d6: 5 (nő négyre) - mondjuk, hogy Julien beszerzett ezt-azt.
Marc elmenekült, és nem láttam előnyt abban, hogy hazatérjük és ott próbáljuk meg összeszedni, ezért egyből dobtam visszatérést: 2d6 Rep ellen: 2, 1: két siker: visszatér. Fejlődés dobások: Rep d6: 1 (lecsökken háromra, pech, de meg is érdemli), Hardiness d6: 3 (nő egyre).
Laurent fejlődés dobásai: Rep d6: 6 (nő ötre, igen!), Hardiness d6: 5 (nő egyre)
Jerome fejlődés dobásai: Rep d6: 1 (csökken háromra, aúúú!), Hardiness d6: 1 (még ez is!)
Julien fejlődés dobásai: Rep d6: 2, Hardiness d6: 4 (nő egyre).
A csapat kicsit ellenállóbb lett, de egyébként kicsit gyengébb. Egyedül Laurent fejlődött szépet, mivel gyakorlatilag ő küzdött egyedül, ezért ez rendjén is van így.
A csapat ez első találkozás után (összességében a csapat CV-je nőtt eggyel):
Name |
Type |
Class |
Weapon |
Rep |
AC |
Move |
Hardiness |
CV |
Notes |
Marin Raoullin |
Hero SS=4 |
Mtd Melee, Star |
Sword |
3 |
2 |
16 |
2 |
2 |
|
Marc de Faicterau |
Billman |
Melee |
Spear, shield |
3 |
3 |
6 |
1 |
2 |
|
Laurent de Recusson |
Retinue Cavalry |
Mtd Melee, Healer |
Various: spear, shield |
5 |
4 |
12 |
1 |
3 |
Elite Trained |
Jerome Voisin |
Retinue Cavalry |
Mtd Melee |
Various: spear, shield |
3 |
4 |
12 |
- |
1 |
Elite Trained |
Julien Dubosc |
Peasant Foot |
Melee, Thief |
IW |
3 |
2 |
8 |
1 |
1 |
|
-
Szórakoztató játék volt, a kézitusák nagyon mozgalmasak és élők. A Mordheim közelharcánál szerintem moziszerűbb, látványosabb, de kaotikusabb is. Tetszett, valami lyesmit szeretnék elérni a saját játékomban is. A reakció táblák érdekesek, és így első játék után azt mondanám, hogy jól működnek.
A könyv maga borzalmas. Ilyen pocsékul szerkesztett szabálykönyvet én még nem olvastam. Össze-vissza lapozgattam, keresgéltem folyton. Sok kérdésre sikerült azért választ találni, de volt, amire nem. A többfigurás például közelharc szerintem nagyon hiányos, átgondolatlan (vagy csak kidolgozatlan) pedig ez gyakori esetnek tűnik.
Ha folytatom, akkor azt hiszem, hogy mindenki ellen külön fogok dobni több ellenfélnél. Így nem eshet meg például, hogy egyetlen csapással (jó dobással) húsz ellenfelet vágjon le valaki.
Jó lenne kipróbálni a lövést is, de nem igazán akarok több szereplőt verbuválni, mert már így is nagyon magas az összesített CV, ahhoz, hogy kemény, vagy sok ellenfelet sorsoljak magamnak. Most még szerencsém volt, hogy két PEF téves riasztás volt csak! Mi lett volna, ha valamelyik dupla CV?! Futok, persze, de valamikor harcolni is kellene. Nagy pechhel akár 54CV-be is belefuthatok. Az rengeg ellenfél.
Utolsó kommentek