HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Citadel Finecast: The Green Knight

2012.01.03. 10:57 Tilinger Ádám

Boldog Új Évet minden erre tévelygőnek!

Ma reggel, miután kipihentem a szilveszteri buli fáradalmait, nekiálltam összerakni a Nikitől karácsonyra kapott (általa csak "Salátalovag"-nak titulált) "The Green Knight" figurát. Bár tartottam a Citadel Finecast modellek rossz hírétől, az ünnepek alatt így is nagy izgalommal bontottam ki a dobozt: a gyors mustra során nekem egész jónak tűnt az öntés. Ma újból kinyitottam...

A doboz a korábbi - és a hőshöz jobban illő - erdős háttérről áttette lovagunkat egy kopár sziklára. Ezen is macsón mutat, de érdekes módon a "pennant pole"-t kiretusálták a hátáról (talán nem véletlen). Jól látható, kivehető képek, festési útmutatónak a hátoldallal együtt megfelelnek.

A csomagolást kibontva a szokásos műanyag dobozt találjuk, benne két öntőkerettel és egy talppal.

A két keret igen masszív, ilyet még nem láttam a Games Workshoptól, és számomra szokatlan módon nem az a szép szabályos forma, hanem durva, deformálódott.

Az egyik keret a ló testét és a lovag pajzsát (ez utóbbi nálam már nem volt a kereten) tartalmazza, ...

... a másik a lovagot magát két részben (a felsőteste már megszabadult a kerettől a dobozban), a zászlórudat és a ló fejét. A darabok tehát azonosak a tizenöt éves fém figuráéval. Teljesen. Még a felirat is megmaradt.

Eddig stimmelt minden, jöhet a közelebbi vizsgálódás. Ahogy szedtem le a keretről az egyes elemeket, sajnos én is észrevettem az öntési hiányosságokat a figurán. Itt-ott csúnya buborékok maradtak az anyagban:

Nem olyan siralmas a helyzet, mint ahogy helyenként olvastam, de azért volt mit greenstuff-ozni. Nem baj, szeretem csinálni, és nagyon finom mintát szerencsére nem kellett pótolnom.

Az egyetlen - elég csúnya - számomra javíthatatlan hibát a talpon találtam, ennek sarka teljesen elveszett valahol. Meglepő, hiszen ez az egy olyan része a csomagnak, ami még a régi módszerrel készül. Mivel volt még néhány lovastalpam, ezért ez sem tört le.

Érdekesnek találtam, hogy egyes mélyen ülő helyekre rózsaszín anyag tapadt. Ha ez a minta része, akkor remélem, hogy e figura után többet nem öntenek vele!

A ló kerete csöppet roszabb minőségű: helyenként olyan vékony a testében az anyag, hogy átlátni a modellen. De itt sincs semmi olyan, amit egy kis adag green stuff rendbe ne tudott volna hozni.

Amik elsőre megijesztettek még, azok a ló testek nyakrészénél található bumszli beömlőnyílások voltak. Jó pár milliméter vastagon kellett lenyesni őket; óvatosan, úgy, hogy a szomszédos apró részletek ne sérüljenek. Itt jegyezném meg, hogy a figura anyaga valahogy más érzést nyújt, mint a korábbi műanyag modellek. Valahogy ridegebb, kevésbé rugalmas, folyton attól tartottam, hogy eltörik.

Sorját viszont csak elvétve találtam, ez egy jó pont, az egyik legutálatosabb lépés az elcsúszott összeillesztések kapirgálása számomra.

Nagyjából egy milliméternyi green stuff felhasználásával minden öntési hibákat pár perc alatt rendbehoztam, és ripsz-ropsz összeragasztottam a lovagot; már csak az apró összeillesztési hibákat kell korrigálnom (a ló nyaka és a testének két fele nem passzol tökéletesen, és a kantárdíszek összeköttetései sem tökéletesek). Aztán jöhet a festés, néhány kavics, rengeteg növény és egy kis vatta a talpra...

Kétségtelen, hogy a modell gyönyörű; a tizenöt éves figura simán megállja a helyét a mai sorozatban is. Amit talán kicsit hiányolok, az egy klassz "scenic base". Igazán fordíthattak volna a finecastosításnál erre egy kis energiát. A zászlótartó "pennant pole"-ok pedig így (műanyagból) kicsit sérülékenynek tűnnek, szállítani csakis nagyon körültekintően szabad (talán nem véletlen, hogy a dobozon nem is ábrázolták őket).

Mindenképpen ki fogom próbálni valahogy játékban is, sőt: meglep, hogy eddig nem használtam csatában. 275 pontért igencsak hatékony hős: gyakorlatilag halhatatlan, éteri, akár tíz ütése (vagy négy hatos erejű) is lehet hetes Weapon Skillel.

A véleményem a Citadel Finecastról pedig az, hogy nem olyan siralmas a helyzet, hogy a "failcast", vagy "foscast" jelzőkkel illessem, de az általam eddig kibontott egy darab figura öntési minősége bizony hagy kívánnivalót maga után. Ha valaki irtózik a greenstuffozástól, akkor méginkább, nekik nem ajánlom. Én szeretek, de remélem, hogy az itteni GW boltosoknak nincs igazuk, és a trebuchet nem várható finecast modellként.

4 komment

Címkék: warhammer bretonnia

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr443514078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zirrian 2012.01.03. 14:07:56

Ha tényleg olcsóbb lenne, mint meghirdették, hogy milyen flesi, és hogy ez mennyivel jobb, akkor talán én is elsiklanék az apró hibáktól, és a milliputty segítségével korrigálnám. De drágább, és még sz*rabb is...valahogy nagyon nem jön be, és sokkal szívesebben veszem meg másodkézből a régi fém figurát, mint hogy a finecasttal bohóckodjak.

goblinpirate 2012.01.03. 14:35:46

Azért ridegebb az anyag,mert alapvetően nem műanyag,hanem gyanta.
Én Apophas-al dolgoztam mint failcast, az ennyire nem volt vészes, de volt rajt bubi rendesen.
Viszont festés szempontjából jónak tartom,kevésbé kopik meg a felület, jobban tapad a festék.

Sebitar · http://sebitar.blog.hu 2012.01.03. 21:58:35

Uff!

Igen az ár miatt én se vennék ilyen minőséget...a talpról nem is beszélve, azt valami megrágta?:)
Amúgy a cikk jó lett,csak így tovább!

Sebitar

Tilinger Ádám 2012.01.04. 17:39:17

Köszönöm a kommenteket és a kiegészítést!
Ha valamikor nekiállok festeni a modellt, akkor beszámolok erről is.
süti beállítások módosítása