HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Kapitány! Ó kapitányom!

2013.12.17. 12:00 Tilinger Ádám

A hétfő esti kollégás Spielerabenden nagy örömömre két új kooperatív társasjátékkal ismerkedhettem meg (a Nottingham-et reggel lusta voltam összepakolni). Először egy Dungeons & Dragons - Castle Ravenloft kazamata-kalandozós partit játszottunk, majd három rövid Space Alert küldetésben próbáltuk összetartani a kaotikus űrhajónkat.

pic373744_t.jpgEz utóbbi Vlaada Chvátil játéka, ami már jó ómen volt a kis társaságunkban: a Dungeon Lordsjával is szörnyen jól szórakoztunk legutóbb. Nem kellett csalódnunk. A játék célja közösen megvédeni űrhajónkat a rá leselkedő veszélyektől. Minden játékos a hajó személyzetének egy tagját személyesíti meg. Az folyamatosan felbukkanó veszélyforrásokra reagálva, kis kártyákat maga elé helyetve csinálhatnak akciótervet. E veszélyeket CD-ről olvassa fel egy géphang, a játék tehát valósidejű, szoros időhatárral dolgozik. Ezen időhatáron belül kell elkészülniük a játékosoknak akciótervükkel, amit a lejárta után kiértékelnek.

pic782610_t.jpgMivel pontosan nem látják, hogy ki, mikor és mit csinál, ezért fontos beszédben egyeztetni. Az időlimit pergőssé teszi a játékot: ha a kapkodásban valaki téveszt, vagy nem összehangoltan cselekszenek, akkor annak végzetes következményei lehetnek. A játékosok által kijelölt kapitánynak a vitás esetekben gyorsan, jól kell dönteni; az egész csapatnak hatékonyan kell tárgyalni.

Az első gyakorló küldetést nyitott kártyákkal játszottuk, és könnyedén leráztunk minden támadót. Ezen felbuzdulva egy nehezebb szimulációs missziót indítottunk, amin egy kis baki miatt elbuktunk. Kapitányunk elszúrt egy lépést, nem tudta pontosan követni, hogy hol van, így össze-vissza cselekedett, mókás helyzeteket eredményezve. Ennek ellenére hajszálon múlt, hogy mégis győzzünk. Nem is tudtuk annyiban hagyni, újra nekifutottonk (ezúttal már sokkal összeszokottabb, veterán személyzetként), és simán (két apróbb sérüléssel) megnyertük ezt a küldetést is. Klassz volt.

pic436081_md.jpg

Külön pikantériája volt a játéknak, hogy engem neveztek ki kommunikációs tisztnek (mint egyedüli nem anyanyelvi németet), az én feladatom volt a (recsegős német géphangú) CD utasításait a csoport felé tolmácsolni.

-o-

pic660244_t.jpgA Dungeons & Dragons társasjátékról már hallottam/olvastam korábban is. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni, én kértem, hogy játszunk egyet. Gyakorlatilag a szerepjáték társasjátékká "butítása", egyszerű mechanizmusokkal. Kis csapat kalandozó kalandozik egy kazamatában - kicseket gyűjt, szörnyeket mészárol, de leginkább retteg, hogy a következő sarkon mi várhat még rá.

A bevezető kalandot játszottuk, és már az első pár lépés után benne voltunk a pácban rendesen. A dobásaink elég szerencsétlenek voltak (sikerült leírnom egy nem Warhammeres bejegyzésben), és az első nyolc felfedezett térképelem tartalmazott encounter-eket. Ezek általában valamilyen - a játékosok számára - negatív események, amik tovább nehezítik a kalandozók (a szörnyek miatt egyébként sem könnyű) dolgát. Ebben az első játékunkban nem tudtunk felszusszanni egy pillantra sem, pedig még időlimit sem volt.

pic799895_t.jpgAz én törpe papom került először a földre, de addigra mindenki nagyon elgyengült már. A szörnyek záporoztak, a kellemetlen csapdák és események úgyszintén. Csipet csapatunkak még sikerült felfedezni a keresett kápolnát, de megtisztítani már nem. Hősies küzdelemben elbuktunk. A kilátástalannak tűnő, nyomasztó hangulata ellenére én jól szórakoztam, de kis vita után (hogy három játékossal könyebb-e) inkább áttértünk a Space Alertre. Amit nem bántunk meg.

Warhammeresként hozzá kell tennem, hogy a dobozban lévő figurák nagyon szépen kidolgozottak (bár a modern AD&D öltözködési stílus nem a kedvencem). Korábban a honlapon nézelődve nem tetszettek igazán, de élőben sokkal szebbek.

pic800856_md.jpg

A képek most is a Board Game Geek-ről származnak.

Szólj hozzá!

Címkék: társasjáték

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr385696167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása