Az erdőben hemzsegnek a banditák, az adó nő, a szomszédos nemesek forronganak. Az érsek támogatása égető fontosságú Lexis de Born lovag számára ilyen szorult helyzetben.
Jól tudja ezt azonban Brogan is. Ha a lovagnak sikerül az érsek anyagi hozzájárulását kijárnia, akkor az a törvényen kívüliek életét jelentősen megnehezíti. Carbourtoni látogatása során így mindkét fél megpróbálja a saját oldalára állítani Ugene testvért – a templom követét.
Niki és a gyerekek otthon vannak Szombathelyen a nagyszülőkkel, úgyhogy ma este nyugodtan kipakolhattam pár kiskatonát egy Nottingham tesztjátékra.
Csak egy villámcsatát akartam játszani egy-két figurával, de nem céltalan csihi-puhit, inkább valamilyen érdekesebb küldetést, így a következőt ötlöttem ki:
Sweet-talking Brother Ugene
The battlefield
You may fill the battlefield (with arbitrary size between roughly 2’x2’) with any scenery you seem to fit the encounter. You may build a small forest, a village, a hillside, use any terrain piece you like. For a campaign play we suggest using the Generating the battlefield rules to lay out the battlefield.
Deployment
The scenario is designed for small warbands. You may recruit your warriors from 60 pennies. The warband with the least free dice (roll off if equal) may chose a table edge, and deploy his warriors not further away as 4” from this table edge. After that, the other player deploys his warriors not further away than 4” from the opposite table edge.
Put brother Ugene in the center of the battlefield.
Both players start with 0 persuasion points.
Special rules
Ugene strolls: At the end of each turn Ugene moves 2d6” in a random direction. He halts at every obstacle, table edge or player model.
Persuade: Both warband leaders may choose a persuade action while activated and not on ground:
Roll the activating dice and pick the lowest result. Add the number of bound dice on the warrior and +1 for each full 4” distance from Ugene. If the result is less or equal then the warriors Initiative, the warband recieves a persuasion point.
Victory conditions
The player whose leader puts the enemy leader out of action wins the scenarion. If any other model puts the enemy leader out of action, the playr looses and the opponent (with the out of action leader) wins the scenario.
If at the end of a turn a player has 5 persuasion point, he wins. If both players have 5 play onward as long as a player has mor persuasion points or any other victory condition is met.
Advancement
The leader of the winning warband gains an additional advancement dice.
Gyorsan összedobtam két csapatot:
Lexis de Born (Knight) 44 pennies
- Initiative 4, Melee 4, Ranged 3
- Skills: hero, heavy armour training, riding, mounted fight training, shield training, rage
- Equipment: heavy armour, shield, sword
Ortaire (Billman) 15 pennies
- Initiative 2, Melee 3, Ranged 1
- Equipment: light armour, spear or halberd, dagger
versus
Brogan Twofingers (Bandit) 26 pennies
- Initiative 4, Melee 3, Ranged 3
- Skills: hero, weapon training: longbow, ne’er-do-well, disguise, reflexes
- Equipment: sword, longbow, dagger
Dudda and Wulfric (Poachers) 2x16 pennies
- Initiative 3, Melee 2, Ranged 3
- Skills: ambusher
- Equipment: bow or longbow, dagger
A lovag egyszerűen tank, bedarálja, aki közelharcba kerül vele, és a nehézvértben valószínűleg el is jut odáig. Brogan cselesebb bandát vezet, a rejtőzködés úgy vártam, hogy ebben a küldetésben különösen jól fog jönni neki.
Az első nekifutásban azonban csúnyán elbukott. A lovag a második-harmadik körben felismerte, majd egy jól irányzott csapással harcképtelenné tette (az őrjöngés nagyon jól jött).
Olyan gyorsan lefutott a csata, hogy úgy döntöttem, játszok még egyet, és ezt már dokumentálom is. A fényképezőgép a családdal van, így csak a telefonommal tudtam képeket csinálni, ami itt a sötétben elég vacakul sikerült, de a semminél talán jobb.
Csatajelentés
Ahogy említettem, a csatát jegyzeteltem, így most egy elég részletes, minden kockadobásra kiterjedő jelentést is írhatok; akárcsak a két Warrior Heroes jelentésemben. A kockadobások kapcsos zárójelben.
Felfejlődés
A lovagnak van kevesebb kockája, ezért ő választ oldalt: a legtöbb fedezéket nyújtó oldalt választja, nem mintha a vértben erre igazán szüksége lenne. Brogan rejtve és karddal a kezében kezd.
Első kör
Csak a rajtaütők aktiválhatnak: a két vadorzó előre lép és célba veszik a Lexist.
- aktiváció: Dudda célozza Lexist
- aktiváció: Wulfric célozza Lexist
Ugene mozog [3]+[6]=9”-et (de elakad a kerítésben)
Lovag célkeresztben
Második kör
A lovag Ugene felé veszi az irányt a ház mögött, ezzel kitér a vadorzók látómezejéből. Brogan és Dudda is a szerzeteshez közelednek, Dudda eközben megcélozza Ortairet. Lexis végül megszólítja Ugenet, de az érvei leperegnek.
- aktiváció: Dudda [3] vs. Lexis [4] -> Lexis fut [1]
- aktiváció: Brogan [5] vs. Ortaire [6] -> Brogan nem mihaszna [2], fut [4]
- aktiváció: Dudda [6] vs Ortaire [5] -> Dudda célozza Ortairet
- aktiváció: Ortaire fut [1]
- aktiváció: Lexis rábeszéli Ugenet [6] – sikertelen
Ugene mozogna [5]+[5]=10”-et de megint elakad a kerítésben
Harmadik kör
Ortaire és Lexis is felméri az álruhás Brogant, de nem ismerik fel. Eközben Dudda lövésétől Ortaire egy kissé megtántorodik, és Brogan megkezdi Ugene megfűzését (1-0 a törvényen kívülieknek).
- aktiváció: Dudda [1] vs. Ortaire [6] -> Ortaire sikertelenül felméri Brogant [2]
- aktiváció: Dudda [5],[4],[5] vs. Ortaire [6],[5],[5] -> Dudda eltalálja Ortairet [6], de csak háttrébblöki [1]
- aktiváció: Brogan [2], reflex [5] vs. Lexis [4] -> Brogan nem mihaszna [3], megfűzi Ugenet [6]
- aktiváció: Lexis felméri Brogant [2] sikertelenül
Ugene mozogna [3]+[5]=8”-et de megint elakad a kerítésben
Negyedik kör
Wulfric végre elereszti a nyílvesszőt, és ezzel a földre teríti Lexist, aki ezután nehézvértje miatt se egyedül, se Ortaire segítségével nem tud felállni. Brogan tovább győzködi a szerzetest (2-0 a törvényen kívülieknek).
- aktiváció: Wulfric [6] vs. Lexis [4] - > Wulfric eltalálja Lexist [6], hátralöki [6] és a lovag elesik a kerítéshez csapódástól.
- aktiváció: Brogan [1], reflex [1] vs. Lexis [6] -> Lexis megpróbál felállni [1], sikertelenül
- aktiváció: Brogan [4] vs. Ortaire [4] -> Brogan nem mihaszna [4] és tovább fűzi Ugenet [5]
- aktiváció: Ortaire megpróbálja felsegíteni Lexist [2], sikertelen
Ugene mozogna [5]+[4]=9”-et de megint a kerítés felé
Egy sorsfordító találat
Ötödik kör
Dudda is betalál, Oratiare magatehetetlenül elterül; Brogan pedig ezen felindulva megadja a kegyelemdöfést a földön fekvő lovagnak.
- aktiváció: Dudda [4] vs. Ortaire [2] -> Dudda eltalálja Ortairet [5] és harcképtelenné sebzi [6]
- aktiváció: Brogan [6] vs. Lexis [4] -> Brogan nem mihaszna [6], támadja és eltalálja Lexist [6] és harcképtelenné sebzi [6]
Ugene mozogna [3]+[6]=9”-et az asztal széléig
Az utolsó szálig...
Pörgős kis összecsapás volt. A végén még az elszámolást is kidobtam:
Bevétel
- Brogan: 4d6 (2 Lexisért, 2 a győzelemért): [4][5][4][2] 15 penny
- Lexis: 0d6: 0 penny
Sebesülés
- Ortaire: [5] semmi
- Lexis: [5] kihagyná a következő csatát, de vezérként inkább ráerőlteti magára a harcot a rokkantságot választja: [6] és megússza
Toborzás
- Brogan toboroz egy zsiványt 17 pennyért
Fejlődés
- Brogan megpróbálja a fáradhatatlan képességet megtanulni [3], [3], de sikertelen.
Itt a mese vége...
Utolsó kommentek