HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

Egy csepp matematika

2012.03.07. 12:00 Tilinger Ádám

Vissza a tervezőasztalhoz! Miután eldőlt, hogy a figuránkénti aktiválást fogom alkalmazni (bár ennek mikéntje még nyitott), kicsit kellemesebb vizekre evezek: rövid kombinatorikázás következik.

Egy pillanatra kacérkodtam az egyre inkább divatba jövő kártyás véletlengenerálás mechanizmus gondolatával, mégis maradok a jól bevált kockáknál. Lehetőség szerint kockáknál, azaz a hatoldallapú dobótesteknél, a többoldalúak mindig csak bajt okoznak.

Egyelőre kétféle véletlen tesztet tervezek, egy fix célszámos és egy „opposed”, ahol a másik fél is ellendob a saját dobásunkra. Ezen tesztek kivitelezésére rengeteg kockadobós módszer létezik, én most az „...And All For One” rendszerben megismertet elmezgetem. Mert megtetszett.

A módszer lényege: a figurák rendelkeznek egy „Besorolás” értékkel, ami meghatározza, hogy hány kockával végezhetik a teszteket. A játékos dob ennyi kockával, ezek közül a legnagyobbat hasonlítják a teszt fix célértékéhez, vagy az ellenfél játékos legnagyobb dobásához. Ha egy játékos több hatost is dob, akkor az első utáni hatosok plusz egyet adnak a dobott értékhez (tehát két hatos dobása esetén az érték hét, háromnál nyolc...).

És akkor következzenek a számok! Először a fix célértékes dobások valószínűségei:


Ami jól látszik, az az, hogy a kockák számának növekedése szép, meglehetősen egyenletes változást okoz a sikeres teszt valószínűségében, de a célérték változása sajnos túl egyenetlen. Nem véletlen, hogy a Warhammer játékokban táblázatokat használnak, egy célérték pont változás sokszor minimális (1-2%), esetenként pedig jelentős (30%) változást is eredményezhet. Ez így nem a legszerencsésebb (nehezen irányítható), de talán nem is baj. A kihatásain még gondolkodnom kell, de biztos, hogy a módosítókat okosan kell megválasztani (főleg a független bónuszok együttes hatása lesz elgondolkodtató). Itt egy példa:

Legyen mondjuk a hosszúíjjal való találat célértéke 4 (közeltávra, takarás nélkül, álló ellenfél és íjász, célzott lövés esetén). Ezt egy hármas besorolású figura 88%-os valószínűséggel megdobja. Jöjjenek a módosítók: például kapáslövésre (célzás nélkül) -2. Ez már csak 42%, ha mozgott is az ellenfél (-1), akkor már csak 8%. Eddig egész jó. Ha viszont közvetlen közelre lő (+1), akkor egyből vissza is ugrik 42%-ra. Működőképes?

Lássuk most az ellendobott teszteket!



Ez szép, talán egy kicsit kevéssé meredek valószínűség változásokat okoz.

Na, itt a módosítókkal háromdimenzióssá válna a sűrűségfüggvény, úgyhogy ezt nehézkes követhetően ábrázolni, de itt egy metszet:



Az itt is jól látszik, hogy a módosítók ebben az esetben is erőteljesebbek a kockák számánál, de ezzel jobban meg vagyok elégedve, mert szép egyenletes (feltéve, hogy a háromnál nagyob bónusz ritka lesz mint a fehér holló).

Itt van az Excel file, amiben számolgattam, a bónuszokat valamivel jobban kifejtem benne. Mivel évek óta nem volt szerencsém kombinatorikához, csak butulok; így lehet, hogy itt-ott vétettem hibát. Ha valaki van olyan elvetemült, hogy tényleg át is nézi, és talál benne bakit, az szóljon!

Ahh, de hiányzik egy jó kis algebra...

A számok alapján nekem elfogadható rendszernek tűnik, és megvan az a klassz előnye, hogy táblázatokat sem kell bújni (vagy megtanulni) a használatához. Esetleg a módosítókét.

A táblázatokban látható adatok természetesen (egész százalékra) kerekített értékek. És mielőtt a precízebb matematikusok belekötnének a vonalas ábrákba, miszerint például a kockák száma csak egész lehet, így a köztes vonalak pongyolák; hát tudom. De nekem így tetszik.

2 komment

Címkék: nottingham kreatívkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr284295060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása