HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogajánló

Az Éjgoblin szív örökké dobog...
 Megtévesztő cím, breton is van ott
Csata és Taktika
Plastic Fantastic
MazeLab Szabolcs Mathematicája
CRPGAddict a megszállott (angol)

Utolsó kommentek

  • pocokman: Srácok, valaki el tudná küldeni nekem azt az x-kutato.zip-et? smidla@gmail.com, már nincs fent meg... (2016.06.09. 11:09) Félmunkák: X-Kutatócsoport
  • Cpt. Mortel: Nagyon szépen köszönöm. :) (2015.08.07. 08:02) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Megtörtént! (2015.08.07. 02:26) Árak, bérek, pontok
  • Tilinger Ádám: @Varga Matein: Igen, ez volt a tervem eredetileg is. Az utóbbi napokban volt pár szabad estém, úgy... (2015.08.04. 00:22) Árak, bérek, pontok
  • Cpt. Mortel: Ha kész leszel a Nothingam szabályrendszerrel, akkor feltöltenéd az oldalra? (2015.08.02. 21:54) Árak, bérek, pontok
  • Utolsó 20

1777 pont Dwarfs - Bretonnia

2012.06.24. 22:05 Tilinger Ádám

Előző hétvégén megvolt a hetedik H.É.T. is, amire végül sikerült eljutnom. Örülök, hogy belefért egy verseny, sajnos nincs igazán alkalmam játszani, itt pedig rögtön hármat is tudtam, jó ellenfelekkel. Megérkezés és gyors üdvözlégyek után hamar bele is vágtunk. Első ellenfélnek Tyuki törpéit sorsolták ellenem.

Ez szerencsésnek bizonyult. Bár a breton lovasság általában nem szívleli a puskák, ágyúk, hadigépek tömegével ellátott ellenfeleket, mégis volt egy kis előnyöm. A seregösszeállítással ugyanis a verseny előtt nem igazán foglalkoztam. Fogtam a tavalyi versenyseregemet és hozzácsaptam 277 pontot. Egy hőst az első küldetésre és egy kis lovagosztagot. Ha több időm lett volna, akkor biztosan belezsúfolok valami komolyabb mágiát/mágiavédelmet. Így nem tettem, és ez a törpe ellen jól jött ki. Ellene elég a kopja ereje és a szerencse. Az üllő mágiáját meg úgyse lehet megállítani.

Tyuki - Dwarfs
(nem teljes varázstárgyas lista, csak amit láttam)
Runeord
  - Anvil of Doom
Thane
  - Battle Standard Bearer
20 Warrior
  - Full Command
10 Thunderer
  - Musician
10 Thunderer
  - Musician
20 Longbeard Ranger
  - Full Command, Throwing axes
Bolt Thrower
  - Engineer
Bolt Thrower
  - Engineer
Cannon
  - Engineer
Grudge Thrower
Organ Gun

Én - Bretonnia
Lord
 - Virtue of Heroism, Sword of Strife
Damsel
 - Chalice of Malfleur, Warhorse, Level 2 - Life Lore
Paladin
 - Battle Standard, Virtue of Noble Disdain, Dragonhelm, Wyrmlance
Paladin
 - Gauntlet of the Duel, Sword of Battle
7 Knights of the Realm
 - Full Command, Banner of Chalons
7 Knights of the Realm
 - Full Command, Banner of Eternal Flame
7 Knights errant
 - Full Command, Errantry Banner
7 Knights errant
 - Full Command
30 Peasant Bowmen
 -  Musician, Braizers
25 Peasant Bowmen
 -  Musician
Field Trebuchet

 bret_divider0006.gif

Küldetés
Régi ismerős. A párbaj-paladinom csakis emiatt a küldetés miatt került a csapatba. Ő volt a csodafegyverem a küldetéshez. Klassz, érdekes, tetszős feladat. Ilyenekért szeretek a H.É.T.-re járni. Nem borítja fel teljesen a játékot, de ad valami pluszt.

Taktika
Törpe ellen nem sok választási lehetőség van ezzel a sereggel. Amilyen gyorsan csak lehet belefutni, és lemészárolni. Ha már becsattantunk, akkor nyert ügyünk van, a nyitott terepen azonban agyonlőnek mindenkit. A küldetés ennek megvalósításában kedvezett: már a felállás is meglehetősen közel engedett az ellenfélhez, biztosítva a második körös rohamokat.

Felfejlődés

deploy.png

Ennek megfelelően fel is pakoltam mindenkit olyan közel az átlóhoz, amennyire csak lehet. Mivel nekem kellett felpakolnom először az egész seregemet, sok taktikázás itt nem volt. Az átló mentén szétszórtam a sereget, hogy semelyik sarokban ne tudjon messze megbújni. A trebuchet pedig hátulról támogat. Tyuki pedig - ahogy vártam - felrakott mindent a felállási zónája hátulsó felébe, a keményebb falatokat a sarokba rendezve. Plusz egy ranger osztagot a hátországomba (nem nagyon figyeltem a támogatók védelmére).

20120618a01.jpg

Ezután jelöltük ki a küldetés "gyűlölt ellenfelét". Arra számítottam, hogy a hadigépek kezelőivel inkább elfut a küldetés miatt, ezért a nagyblokkja bajnokát jelöltem ki. Volt ott még egy thane is becsatolva, de azt feltételeztem, hogy a battle standard bearerjét nem meri duel-be küldeni.

1. kör

turn1.png

Természetesen ő kezdett. Nem sok váratlan dolog történt. Ő lőtt kitartóan, és bőszen kalapálta az üllőt. Elhullt néhány lovag, de vágtattunk előre bátran. A trebuchet-vel elfelejtettem lőni, az íjászaimat pedig ráállítottam az oldalba kapó longbeardekre (akkor még nem tudtam, hogy ők hosszúszakállúak). Megtehettem volna, hogy az organ gunját berohamozom, de a damsel-es errant osztagomat inkább támogatásként a kihívóm mellé toltam, ha elakadna a warrior-blokkban.

20120618a02.png

2. kör

turn2.png

Ő lőtt/ütögetett tovább, még elhullt pár lovag, de szerencsémre minden egységem túlélte (a lord csapata mondjuk komoly veszteségekkel). Ehhez a szerencsés dobásaim mellett kis mértékben az is hozzájárult, hogy elfelejtettük, hogy a bolt thrower ellen nincs páncélmentő (bár emlékeim szerint így is a ward-on akadtak el). És hát mi meg beértünk. A három lovagegységem tarolt. A Chalons-os betámadta a puskásokat, és nem csak elzavarta, de pusztulásuk láttán a szomszédos puskás osztagnak is inába szállta a bátorsága. Elkezdtem felszedni a hadigépeket is. Az izgalmasabb buli a kihívós paladinom volt. Sajnos hosszas gondolkodás után a thane-t választotta párbajozónak. Még kellemetlenebb volt, hogy már nem is maradt lehetőségem új párbajt kijelölni, ugyanis a közelharcból megtörtek, elfutottak. A damsel-es osztagom újragondolta.

3. kör

turn3.png

A küldetést már elbuktam, de akkor legalább legyen vérengzés! A fronton gyakorlatilag mindenkit levágtam, az üllője maradt meg vacak állapotban, plusz a kővetője a sziklatetőn. A hátországban a ranger osztaga tombolt, ami azonban kapott egy kemény trebuchet-találatot, miután a menekülő íjászaim (berohanta őket) kihúzták a lőtávjába. Mindennek a tetejébe az íjászok még össze is álltak utána!

20120618a03.png

4. kör

turn4.png

Bár hátul még mindig kaszaboltak a hosszúszakállúak, elöl elvégeztem mindenkit és a sereg egy részét még hátra is irányítottam, hogy az alattomos törpékre szabadítsam. Közeleg a véres vég.

5. kör

turn5.png

Miután Tyuki a második parasztcsapatomat is levágta, lelkiismeretfurdalás nélkül tepertem le a maradék véreskezű törpét. Az igencsak megfogyatkozott hosszúszakállú csapatot a rájukrontó két lovagegység feldarabolta. Vége: 2070-345 (20-0) ide, életem első wipeout-ja. De a küldetést sajnos nem teljesítettem.

Szerkesztés: Egy frászt! Csak most, a battle report befejezése után (tulajdonképpen a második írásakor) vettem észre, hogy mégis teljesítettem, hiszen a wipeouttal automatikusan megkapom a küldetést a versenyszabályok szerint! Csodás! Ha ez ott eszembe jut, akkor teljesen máshogy játszom a második végét. Pedig direkt rá is kérdeztem akkor az inkvizítoron erre! Na ez bosszant most egy picit.

20120618a04.png

bret_divider0004.gif

Túlélők Veszteségek
Dwarfs

Runesmith
Thane
20 Warrior
10 Thunderer
10 Thunderer
20 Longbeard Ranger
Bolt Thrower
Bolt Thrower
Cannon
Grudge Thrower
Organ Gun

Bretonnia
Lord
Damsel
Paladin (BSB)
Paladin
7 Knights of the Realm
7 Knights of the Realm
7 Knights Errant
7 Knights Errant
Field Trebuchet

30 Peasant Bowmen
25 Peasant Bowmen

 

Végelszámolás
Gördülékeny, klassz meccs volt, annak ellenére, hogy Tyuki állítása szerint nem olyan tapasztalt, én pedig már időtlen idők óta nem játszottam. Azt hiszem, hogy ebben a küldetésben, ezekkel a seregekkel fölényben voltam, amire rátett még egy lapáttal, hogy a kockák is az oldalamon álltak. Általában jól dobtam a mentőket, neki viszont volt pár szerencsétlen kockája. Nem volt olyan fejtörős meccs, a régi bevált breton taktikát szépen tudtam követni, szinte gondolkodás nélkül.

Itt nem hiányzott a mágia, a kis damsel gyakorlatilag semmit nem csinált, de törpe ellen nem is kell. A trebuchet ütött egy jót, meg voltam vele elégedve. A parasztoknak nem sok hasznuk volt, bár azt meg kell említeni, hogy lehúzták a kőhajítómról rangereket. Egy osztagot viszont megspórolhattam volna.

Jól jött egy ilyen meccs az elejére, ezután jó kedvvel álltam neki a maradék két csatának, tudva azonban, hogy a második ellenfelem is valaki olyan, aki az első meccsét nagyon megnyerte...

2 komment

Címkék: warhammer csatajelentés bretonnia dwarfs

A bejegyzés trackback címe:

https://adamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr974602439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kabaman 2012.06.26. 07:35:32

Hangulatos csatabeszámoló, első osztályú grafikonnal (vajh mivel csináltad?), élvezetes olvasmány, köszönjük!

Tilinger Ádám 2012.06.26. 09:39:10

@kabaman: Köszönöm! A térképek elkészítésében sokat segített a Bala ajánlotta Battle Chronicler (a paint és a Paint Shop Pro mellett).
www.battlechronicler.com/
süti beállítások módosítása